Acasa Dacia Dacia Lodgy are in proportie de peste 40% piese fabricate in Maroc. Procentul se va dubla in cativa ani

Dacia Lodgy are in proportie de peste 40% piese fabricate in Maroc. Procentul se va dubla in cativa ani

de Vlad Barza

Caroserie de Lodgy in uzina din Tanger (sursa - HotNews.ro)

Masina de familie Dacia Lodgy produsa la noua uzina Renault din Maroc are in proportie de 40% piese fabricate in tara nord – africana, urmand ca in cativa ani ponderea acestor piese sa se dubleze, a spus Paul Carvalho, director de fabricatie al celei mai noi uzine Renault. Uzina face acum doar 30 de masini/zi, insa la final de an va ajunge sa lucreze in trei schimburi, la trei modele auto: Lodgy, o utilitara de mici dimensiuni si versiunea de pasageri a acesteia.

Paul Carvalho spune ca acum, in jur de 44% dintre componentele lui Lodgy sunt din Maroc, ia restul vin de peste hotare, in special partea de mecanica ce provine din tari precum Romania, Spania, Portugalia si Franta. Obiectivul este sa sa ajunga la un grad de integrare locala de 85%, a mai spus directorul de fabricatie. Ca si compatie, la Pitesti gradul de integrare este de peste 60%.

 click aici pentru galerie foto cu uzina din Maroc

Acum, noua uzina din Tanger produce numai 30 masini/zi si lucreaza intr-un singur schimb. Sefii uzinei spun insa ca in trei luni se va ajunge la 30 masini/ora, in luna mai va fi adaugat un al doilea schimb, iar la final de an se adauga si al treilea schimb. Cresterea in cadenta este normala, mai ales ca acum se fabrica in serie un singur model: Lodgy, insa peste cateva luni incepe productia de serie pentru o utilitara mica, iar la final de an si pentru o versiune de persoane a acelei utilitare.

Asa cum era de asteptat presa a inceput deja sa speculeze pe tema acestor noi modele. Worldcarfans publica poze „spion” cu o versiune de utilitara a Lodgy care va fi insa mai scurta decat acesta, iar site-ul francez caradisiac scrie despre Dacia „Dokker”, maisna care va costa sub 10.000 de euro si va fi atat in versiune utilitara, cat si in versiune de pasageri. Ambele vor fi produse exclusiv la Tanger.

La uzina care se intinde pe 300 ha in nordul Marocului, la doar 30 km de portul modernizat Tanger Med, s-au investit 350 milioane euro, o buna parte venind din partea autoritatilor marocane care au construit infrastructura si un centru de formare ultra – modern.

Prima linie de asamblare este gata, uzina are o capacitate de 170.000 unitati/an, insa anul acesta productie efectiva urmeaza a fi de cateva zeci de mii de masini. In 2013 va fi gata a doua linie de asamblare care va duce capacitatea uzinei la 340.000, urmand sa se adauge noi modele, posibil si viitoarea generatie Logan.

La uzina lucreaza acum 2.500 de persoane, la final de an se va depasi nivelul de 4.000, iar in 2015 obiectivul este sa se ajunga la 6.000.

Deschiderea uzinei a starnit controverse fara precedent in Franta, politicienii si sindicalistii acuzand compania – la care statul francez detine 15% – ca da o tot mai mica importanta activitatilor din Franta, tara unde inaintea lansarii Logan in 2004 facea peste un milion de masini/an, in timp ce anul trecut a facut sub 500.000 unitati.

Carlos Tavares, al doilea om ca importanta din alianta Renault – Nissan, a tinut sa explice faptul ca Franta are totusi de castigat de pe urma noii mega-uzine. „Fiecare masina produsa in Maroc aduce 800 de euro frantei fiindca de acolo vin 400 de euro in piese si alti 400 de euro din inginerie”.

Lasa un comentariu