Toyota a anuntat ca vine cu sase noutati la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie), dintre care un concept nu a mai vazut lumina reflectoarelor pana acum: FT-Bh. Varianta gata de productie a modelului Yaris Hybrid debuteaza si ea ca premiera mondiala, iar coupe-ul de serie GT 86 este aratat pentru prima data europenilor, urmad ca ulterior sa ajunga si in showroom-urile din Romania.
Conceptele NS4 si FCV-R au mai iesit in lume la saloanele de la Detroit (9-11 ianuarie 2012), respectiv Tokyo (30 noiembrie-11 decembrie 2011).
Yaris Hybrid
Aceasta masina este derivata din versiunea cu motoare cu ardere interna. Yaris Hybrid dezvolta un maxim de 74kW/100 CP. Puterea defalcata pentru fiecare dintre cele doua propulsoare (pe benzina si electric) nu a fost anuntata. Masina dispune de un nou motor pe benzina, de 1,5 litri, de un motor electric mai compact decat au Prius si Auris HSD, invertor si baterii mai compacte. Astfel ansamblul este cu 20% mai usor decat in cazul Auris HSD. Volumul ocupat de componentele propulsiei hibride este destul de redus, astfel ca Yaris ofera acelasi spatiu pentru pasageri si portbagaj ca variantele cu motoare diesel sau pe benzina. Fata de acestea, Yaris Hybrid faruri, stopuri si instrumente de bord usor diferite pentru a sublinia latura eco.
In dotarea standard intra aerul conditionat si transmisia cu variatie continua e-CVT.
Emisiile masinii, alte detalii tehnice si performante nu au fost inca anuntate. Toyota Yaris Hybrid va fi disponibila din vara in anumite piete, iar pana la sfarsit de 2012 este asteptata si in Romania. Preturile nu au fost anuntate, insa probabil vor trece de 20.000 euro cu TVA.
GT 86
Toyota spune ca GT 86 are toate trasaturile unei masini sport, fiind joasa, agila si aerodinamica. Automobilul dispune de patru locuri si are 4.240 mm lungime, 1.775 mm latime si 1.285 mm inaltime. Greutatea este distribuita in proportie de 53% pe puntea fata si 47% pe spate.
Propulsorul cu patru cilindri boxer de 1.998 cmc livreaza puterea maxima, 200 CP, la 7.000 de rotatii pe minut (rpm), fiind deci un motor de turatie. El dezvolta un cuplu maxim de 205 Newton-metru (Nm) si poate fi cuplat la o transmisie manuala cu sase viteze sau la una automata tot cu sase trepte.
Puterea este transmisa rotilor din spate si gestionata de un diferential cu alunecare limitata.
Toyota GT 86 este dezvoltata in parteneriat cu Subaru, producator auto care are si el o varianta a masinii sub denumirea BRZ. Inainte sa ajunga in forma de serie, GT 86 a fost arata la mai multe saloane auto sub numele FT-86.
FT-Bh
Conceptul FT-Bh este un concept futurist, foarte usor, destinat mobilitatii urbane si pentru care au fost utilizate materiale obisnuite, intalnite si pe alte masini. Ideea Toyota este de a oferi o solutie de mobilitate urbana accesibila.
Dupa schita publicata de Toyota, acest concept pare sa anticipeze viitorul Prius.
Toyota FCV-R
Acest concept, FCV-R (Fuel Cell Vehicle – Reality & Revolution), are 4,7 metri lungime si utilizeaza hidrogenul ca sursa de energie.
„Conceptul reprezinta urmatorul pas spre lansarea comerciala a unui automobil Toyota pe hidrogen pana in 2015″, a anuntat producatorul auto japonez. Rezervorul de hidrogen este amplasat sub masina si poate asigura masinii o autonomie de aproape 700 km. Pretul variantei de serie se anunta enorm.
Toyota NS4
Conceptul NS4 prefigureaza directia pe care o ia Toyota in materie de design si tehnologie. Automobilul are propulsie hibrida, insa producatorul auto japonez este zgarcit in declaratii referitoare la acest NS4. Astfel, motorizarea exacta sau tehnologiile de pe masina nu au fost anuntate.
Toyota diji
Acest concept a fost prezentat sub numele Fun-Vii (Fun-Vehicle interactive internet) la Tokyo in 2011 si reprezinta viziunea Toyota pentru o lume in care oamenii, masinile si societatea sunt mereu conectate.
In fotografia atasata comunicatului in care Toyota anunta venirea lui diji la Geneva pe masina scrie chiar Fun-Vii…