Acasa Dacia Dacia va produce trei modele complet noi in 2012, in uzina Renault din Maroc inaugurata oficial joi

Dacia va produce trei modele complet noi in 2012, in uzina Renault din Maroc inaugurata oficial joi

de Vlad Barza

Dacia Lodgy si angajati Renault in uzina din Tanger (sursa - Renault)
Dacia Lodgy si angajati Renault in uzina din Tanger (sursa - Renault)

Grupul Renault a inaugurat joi, 9 februarie, in Tanger, Maroc, o uzina in care a investit pana acum 350 milioane euro si unde vor fi produse anul acesta trei noi modele Dacia: masina de familie Lodgy, un mic vehicul comercial si o varianta pentru pasageri derivata din aceasta. Prima linie de asamblare este acum functionala, iar cadenta actuala este de 170.000 vehicule/an, insa va ajunge in 2015 la 400.000 unitati, cand numarul de angajati va ajunge la 6.000. Renault spune ca Tanger este una dintre uzinele auto cu cele mai scazute emisii de CO2.

Proiectul a fost anuntat in 2007, iar lucrarile au inceput in 2008. Prima linie de asamblare este gata, iar cea de-a doua linie de asamblare va fi functionala in 2013, capacitatea ei fiind tot de 170.000 de unitati/an. In afara de masina de familie Lodgy, la noua uzina din Tanger va fi produsa si o utilitara de mici dimensiuni, precum si o versiune de pasageri derivata din aceasta. In total este vorba despre trei noi modele marca Dacia care vor fi fabricate in Tanger.

click aici pentru galeria foto cu uzina Renault din Tanger

Jerome Stoll, vicepresedinte Renault pentru vanzari, marketing si vehicule comerciale, a declarat ca in 2012 vor fi lansate trei noi modele Dacia: Lodgy, o furgoneta si un vehicul recreational (Leisure Activity Vehicle – LAV). Deci toate cele trei noi modele Dacia vor fi fabricate in Maroc. Pe piata mai este asteptat si noul Logan, a carui productie se pare ca va ramane la Mioveni.

Desi doar designul modelului Lodgy este cunoscut deocamdata, se contureaza ideea ca furgoneta si autovehiculul recreational vor fi derivate din Renault Kangoo, potrivit presei auto franceze.

Pana in 2015 planul este sa se investeasca un miliard de euro la Tanger, dintre care 600 milioane euro sunt destinati capacitatilor de productie, iar 400 milioane vor fi investitii in dezvoltarea de modele noi.

Renault sustine ca uzina de la Tanger – dezvoltata in parteneriat cu autoritatile marocane care au oferit subventii importante si scutiri de impozit – este una dintre fabricile auto cu cele mai mici emisii de CO2 si cu deversari de ape industriale reduse la minimum.

Renault produce masini in Maroc la o uzina mai mica, in Casablanca, unde sunt fabricate cu un partener local modelele Kangoo, Logan si Sandero (in total sub 50.000 unitati/an). Pe piata marocana s-au vandut anul trecut peste 22.000 de masini marca Dacia si 19.000 de unitati marca Renault, cele doua brand-uri avand o cota de piata de 37%.

Piata marocana este mica in raport cu capacitatile mari de productie ale noii uzine si rezulta deci ca cea mai mare parte dintre automobilele Dacia facute la Tanger vor fi exportate.

Regatul nord african a atras Renault nu doar construind infrastructura si dand scutiri de impozite, ci a dezvoltat integral, din fonduri de stat, un centru de formare pe diverse meserii legate de asamblare si productie auto.

Corespondenta din Tanger, Maroc.

Angajati Renault in uzina din Tanger (sursa - Renault)
Angajati Renault in uzina din Tanger (sursa - Renault)
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments