Mitsubishi a dezvaluit primele detalii despre noua generatie a SUV-ului Outlander, care va debuta in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie). Printre noutatile importante se numara sisteme de securitate intalnite mai degraba pe masini premium si regasite pe doar cateva modele concurente. Din 2013 noul Outlander va avea si o varianta hibrida, reincarcabila la priza.
Printre tehnologiile noi cu care vine Outlander se numara:
- Forward Collision Mitigation (FCM), tehnologie care previne coliziunile la viteze mici prin franare automata in cazul in care un accident este iminent
- Lande Departure Warning (LDW), avertizeaza soferul la parasirea neintentionata a benzii de circulatie
- Active Cruise Control (ACC), pastreaza automat distanta in raport cu masina din fata prin accelerare si franare autonome
De asemenea, spune Mitsubishi, noul Outlander dispune de noi faruri cu xenon (Super-HiD) si de motorizari imbunatatite. Masina va avea tractiune 4×2 (pe fata) sau 4×4, animata fie de un motor pe benzina de 2 litri (MIVEC) sau de un turbo diesel de 2,2 litri (MIVEC Clean Diesel, tip 4N14).
Designul noului Mitsubishi Outlander este inspirat de conceptul Mitsubishi PX-MiEV II, cel care da si indiciile despre performantele pe care le va avea varianta hibrida care va fi lansata in 2013.
Sistemul hibrid plug-in al lui PX-MiEV II foloseste baterii de capacitate mare care permit autovehiculului sa parcurga peste 50 km in modul electric. In functie de consumul de energie si de incarcare al bateriei ramase, sistemul va porni motorul termic automat (utilizat pe post de generator) pentru a furniza energie electrica sau pentru a pune in miscare rotile in mod direct.
Prin simpla apasare a unui buton, soferul are libertatea de a selecta modul de folosire al bateriei in timpul mersului atunci cand el/ea doreste sa conduca in liniste si fara emisii (daca bateria este suficient de incarcata) in zone rezidentiale sau rurale folosind energia electrica. Soferul poate, de asemenea, comuta in modul de incarcare al bateriei in timp ce se afla in miscare, controland energia din acumulator si utilizand motorul ca un generator pentru a incarca bateriile oricand doreste.
Montarea unei prize permite ca energia electrica stocata in baterii sa fie utilizata pentru alimentarea aparatelor electrice atunci cand faci o drumetie sau in alte scopuri. Sistemul 4×4 de pe conceptul Mitsubishi PX-MiEV II, denumit S-AWC (Super-All Wheel Control), poarta ADN-ul modelului Lancer Evolution.