Acasa Curiozitati O americanca va primi despagubiri de 10.000 de dolari fiindca masina ei consuma mai mult decat pretindea producatorul

O americanca va primi despagubiri de 10.000 de dolari fiindca masina ei consuma mai mult decat pretindea producatorul

de Vlad Barza

Honda Civic Hybrid (sursa - Honda)

Un tribunal din Los Angeles a decis ca proprietara unei masini Honda Civic Hybrid din 2006 trebuie sa primeasca despagubiri de aproape 10.000 de dolari fiindca masina consuma mai mult decat arata specificatiile producatorului auto, informeaza agentiile de presa internationale. Honda are posibilitatea de a face apel iar cazul este inca departe de final.

Heather Peters a intentat proces celor de la Honda pe motiv ca Civic-ul hibrid pe care-l detine nu consuma in medie 4,7 litri/100 km, ci 5,6 litri/100 km. Tribunalul a decis ca femeia va primi despagubiri de 9.867 dolari de la constructorul nipon.

Reclamanta s-a mai plans si de faptul ca dupa ce Honda a instalat pe masina un soft menit sa prelungeasca viata bateriei, consumul a crescut si mai mult.

Doamna Peters s-a aratat, asa cum era de asteptat, incantata de decizie si a spus ca nu e doar victoria ei, ci a tuturor consumatorilor indusi in eroare. Ea a mai spus ca daca toti cei 200.000 care au cumparat acel model in 2006 ar da Honda in judecata, constructorul ar putea avea de platit despagubiri impresionante de doua miliarde dolari.

Honda s-a aparat subliniind ca acest consum mare este si din cauza modului in care femeia a condus si inttretinut masina. Procesul este departe de final, Honda are posibilitatea sa faca apel.

1 comentariu

finch 3 februarie 2012 - 00:50

Tanti a mers cum a stiut ea, nu cum trebuie mers cu o masina hibrida. A avut un consum chiar potrivit de economic pentru traficul american, unde iti vezi de treaba ta pe banda aleasa si stai la 75 mile/h cele 50-75 mile de naveta, iar la cele cateva (2-3) stopuri pana in parcarea firmei mergi pe electric si stai 2-3 minute.

Chestia asta cu consumul masinilor e un subiect foarte delicat. Orice producator declara un consum extrem de mic, posibil de atins in conditii ideale, pe principiul bancului cu inginerii care declara problema rezolvabila daca se aplica pe gaini ideale, la zero absolut si in atmosfera de argon (sau alt gaz inert). Conditiile ideale inseamna 1 pasager (soferul), fara bagaj, cauciucurile umflate perfect cu aer la temperatura ambientului, temperatura ambientului 25 grade Celsius, umiditate relativa 40%, motorul incalzit in prealabil, masina spalata si ceruita (coeficientul aerodinamic este mult imbunatatit daca tabla e curata si ceruita, aerul aluneca bine si nu se formeaza turbioane), 5 litri carburant in rezervor, fara aer conditionat pornit (la 25 grade nu e nevoie, nu?), fara faruri aprinse, cu un pilot experimentat la volan, care parcurge un circuit de test cu ochii pe consumul instantaneu, schimbat trepte la 2250-2500ture/min, maxim 90km/h viteza. Va zic din proprie experienta, se poate, dar ala numai condus nu e. Eu reusesc sa obtin consumul indicat de producator (francez) in conditii ideale din astea in mod demonstrativ, dar nu depasesc decat carute sau vehicule care nu se pot deplasa cu mai mult de 70km/h. Viteza medie? 58km/h. Cat e consumul? 5.7l/100km si masina nu e hibrida, e pe benzina, motor 1.6L/16 valve aspirat.

Asadar, e nevoie de o cantitate de energie minima pentru a muta o masina din punctul A in punctul B. Trebuie doar sa conduci cu acea minima cantitate de energie, lucru pe care oamenii normali nu stiu sa il faca, e nevoie de cunostinte de fizica fluidului, simturi tunate, experienta la volan, etc. Oamenii normali stiu de cele doua sau trei pedale si vor sa stea cat mai putin in scaunul din spatele volanului. Acest lucru e total incompatibil cu ideea de economie.

Cat e consumul normal, cand depasesc orice vehicul sub viteza mea de confort (evident respectand regulile de circulatie si vitezele limita)? 6.2-6.5L/100km. Media vitezei? 68-70km/h. Adica fac o zi din Bucuresti la Arad, daca vreau sa ies din tara.

Reply

Lasa un comentariu