Ford a inceput productia celui mai eficient Focus pe benzina construit vreodata, echipat cu un motor turbo pe benzina de 1 litru (EcoBoost), cu trei pistoane, disponibil pe automobilul compact in doua variante de putere, cu 100 Cai Putere (CP) si 125 CP. Propulsorul este construit in Koln si livrat uzinei auto Saarlois, unde este montat sub capota lui Focus. Acelasi propulsor va fi produs din acest an si la Craiova, pentru a fi montat pe modelul B-Max.
In varianta de 100 CP, Focus 1.0 EcoBoost consuma 4,8 litri de benzina pentru 100 km parcursi, emisiile de CO2 fiind de 109 grame/km. Versiunea de 125 CP are un consum de 5 litri benzina/100 km si emite 114 grame CO2/km.
Pe langa Focus si B-Max, propulsorul EcoBoost cu trei pistoane va echipa si modelul C-Max, dar si Mondeo.
„Modelul Focus cu motor EcoBoost 1,0 litri inregistreaza standarde de performanta similare modelelor echipate cu motoare diesel, datorita unui cuplu motor constant de 170 Nm intre 1.400 rpm si 4.500 rpm”, se arata intr-un comunicat al Ford.
Pentru a produce noul motor in uzina din Koln, Ford a investit 134 milioane euro. In al doilea trimestru din acest an productia motorului va incepe si la fabrica Ford din Craiova. Capacitatea de productie la nivel european ar putea ajunge la 700.000 motoare/an, potrivit Ford.
„In urma cu cativa ani, dezvoltarea unui motor atat de mic si eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, cu un nivel bun de putere si placut de condus intr-o masina de dimensiunea modelului Focus, ar fi parut imposibila”, a declarat Stephen Odell, presedinte si director general executiv al Ford Europa.
Motorul de 2,9 litri care echipa legendarul Ford Model T avea un consum de combustibil de 11,3 litri/100 km, oferind 20 CP – cifre bune la vremea lor. Mergand mai departe, motorul primei generatii de Ford Fiesta din 1976, cu o capacitate cilindrica de 957 centimetri cubi, avea aproximativ aceeasi cilindree ca motorul de 1 litru EcoBoost. Cu toate acestea, motorul EcoBoost are cu 64% mai multa putere si un consum de combustibil cu 38% mai mic.
Motorul EcoBoost de 1 litru a fost dezvoltat de expertii Ford din Europa, inclusiv ingineri de la Centrul Ford de Cercetare Europeana si Inginerie Avansata din Aachen, Germania, dar si de la Centrul Tehnic din Dunton, Marea Britanie.
Fabrica de asamblare Ford de la Saarlouis, Germania, functioneaza de 42 de ani si este principala fabrica de asamblare din Europa pentru primul model Ford cu adevarat global, noul Focus. La Saarlouis lucreaza aproximativ 6.500 de oameni. Primul model asamblat vreodata la Saarlouis a fost Ford Escort (Mk1).
Ford Focus cu motor de 1 litru EcoBoost este o alternativa interesanta la Focus cu motor aspirat de 1,6 litri pe benzina, testat si de 0-100.ro in 2011. Detalii in clipul de mai jos.