Opel Astra Sports Tourer este poate cel mai modern break compact de pe piata, ce pastreaza un pret rezonabil pentru ce ofera si poate fi configurat dupa cum iti pofteste inima, asa cum se intampla la automobilele premium. Sub aparentul aspect curat, simplu si nemtesc de ascund detalii estetice atent elaborate, iar interiorul e de mare spectacol. Din pacate, motorul turbo diesel de 1,7 litri (CDTI) de pe varianta testata nu e la fel de modern ca si masina. E o discrepanta suparatoare intre motor si masina, insa fanii propulsoarelor de moda veche s-ar putea sa iubeasca acest motor.
Concept
Break-urile nu se vand bine in Romania. Cel putin nu cele noi. Tara e plina insa de Opel Astra Caravan importate din Germania. A fost o masina foarte buna la vremea ei si acest nou model are deci o misiune foarte grea. Sa fie si mai bun decat o masina foarte buna.
click aici pentru galeria foto
In peisajul breakurilor compacte sunt putine modele care se pot bate cu adevarat cu Astra. Exista Golf, Megane, Octavia si, desigur, noul Focus. Toate sunt masini foarte reusite.
Design
Daca marcile germane ne-au obisnuit, in timp, cu un conservatorim suparator, Astra Sports Tourer e aici sa ne arate ca se poate si altfel. Sub aspectul ingrijit, curat, simplu si nemtesc se ascund detalii estetice care dau clasa si celor mai fanteziste marci, fie ca sunt ele italiene, frantuzesti sau coreene.
Mai mult ca niciodata, Astra break pare acum mai degraba un hatchback mai lung, nu un break ce te trimite cu gandul la un dric.
Tema luminilor de zi cu aspect de aripa sau bumerang este preluata si de stopurile fumurii. Impreuna cu ornamentele cromate, iti lasa impresia unei masini mai scumpe decat e de fapt.
Tehnologie, confort si dotari
Acelasi impact ti-l aduce si un interior ca cel de pe masina testata, cu piele maro si bord si fete de usi in culoarea cafelei cu lapte. Acest interior e optional si costa putin peste 1.000 euro, dar schimba radical masina.
Mai exista un pachet interesant, care se numeste Scaune Fata Ergonomice AGR si costa 365 euro. Este vorba practic de niste scaune fata ortopedice deosebit de comode si reglabile manual pe sase directii. Pachetul nu se limiteaza doar la scaune, ci include si tehnologia Opel Eye.
Opel Eye este o camera video montata pe parbriz care identifica semne de circulatie cum ar fi limitarile de viteza si iti arata permanent in bord cu ce viteza maxima poti rula pe tronsonul de drum pe care te afli.
Ar mai fi cateva detalii interesante in interior… Unul ar fi fundul suportului de pahare din tunelul median, care are un spatiu ascuns. Un altul este iluminarea rosie din jurul schimbatorului si de pe fetele de usi, care da habitaclului un aer sofisticat.
La capitolul ergonomie, sistemul de navigatie atrage minusuri. Harta e pe CD si deci nu poti sa asculti muzica decat la radio sau de pe un stick USB. In plus, ecranul navigatiei este prea luminos si noaptea e chiar deranjant. Chiar daca exista moduri speciale pentru zi si noapte si chiar daca poti regla intensitatea luminii de la un buton, ecranul tot ramane foarte luminos in comparatie cu ceasurile din bord. Daca vrei confort pentru ochi trebuie sa dai luminozitatea la minim, insa in aceasta situatie e posibil sa nu mai vezi cu ce viteza mergi.
Pentru ca Astra din test este Sports Tourer, portbagajul e cel care conteaza cu adevarat. Acesta este foarte bine organizat. Are si un spatiu ascuns sub podea si o bara din aluminiu pentru compartimentare, plus niste carlige zdravene de ancorare. Scaunele se pliaza foarte usor, de la niste butoane amplasate in portbagaj, si obtii in final un spatiu cargo plat si incapator.
Pe sosea
Masina din test are suspensie controlata electronic, numita Flex Ride, care costa 800 euro ca optiune. De la butoanele Tour si Sport poti alege cum sa se comporte suspensia, directia si acceleratia. In modul Sport se schimba iluminarea ceasurilor de bord din alb in rosu si simti cum intreaga masina se incordeaza. Din meniu poti dezactiva schimbarea luminii din alb in rosu la apasarea butonului Sport.
Modul Tour este deosebit de placut pe drumuri nationale, cand conduci relaxat. Spatele masinii valseaza usor peste denivelari si imprima intregii caroserii un leganat placut.
Indiferent de modul in care setezi suspensia, masina ramane agila si confortabila, cu accentul pus pe placerea de a conduce. Daca nu apesi nici pe Sport si nici pe Tour masina ruleaza utilizand niste setari intermediare, standard.
Motorul turbo diesel de 1,7 litri are 125 Cai Putere, dar e de moda veche. Devine violent cand turbina isi intra serios in atributii, e zgomotos ca un tractoras si are acel sunet pe care-l aveau motoarele diesel in anii 2000.
Consumul mediu real e undeva in jurul valorii de 6,5 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi. Deci consuma in realitate cu circa 1 litru mai mult la 100 km decat alte motoare de generatie mai noua, cum ar fi 1.6 TDCi de pe Focus.
Concurenti
Principalele modele care pot fi luate in calcul ca achizitie in locul Astra Sports Tourer sunt Volkswagen Golf Variant, Renault Megane Sport Tourer, Ford Focus Sportbreak si Octavia Combi. Desigur, pe langa ele, ar mai fi Peugeot 308 SW, Hyundai i30 CrossWagon si Kia cee’d sporty wagon.
Concluzii
Opel Astra Sports Tourer porneste de la 16.650 euro cu TVA, iar o varianta identica cu cea din test are un pret de 22.000 euro. Masina vine cu un raport calitate-pret foarte bun si ar fi meritat aleasa cu ochii inchisi daca motorul ar fi fost ceva mai modern. Chiar si asa, faptul ca propulsorul este imbatranit moral, nu inseamna ca masina nu merita banii.
3 comentarii
Arata precum un mar frumos dar este gaunos.Mai avem ptin si ii dadeam foc la Auto Astra J Sports Tourer 1.7 110cp. Uitati aceasta masina mi-a mincat sufletul si m-a imbatrinit.
Salut. Nu sunt de acord. Am si eu o Astra J, din 2012, luata second-hand din Germania in 2015, si am nimerit-o foarte fiabila. Nu am schimbat decat consumabila si am forjat-o si la lucru si ca si masina de familie. E spatioasa, e stabila, am 23 de extraoptiuni pe ea, nu se compara cu nici un alt model din gama sa, ca si raport dotari/ calitate/ pret. Recomand. Conteaza si cum o nimeresti si cum o intretii & conduci, pana la urma!
salutare
sunt interesat sa cumpar un opel astra second an 2011 190000km motor 1.7
ce zici merita? nu stiu ce sa fac