Volkswagen a prezentat primele fotografii si informatii despre varianta cu cinci usi a celui mai mic model din gama sa actuala, denumit up!, succesor simbolic al lui Lupo. up! cu cinci usi va fi lansat lansat pana in vara si in Romania, adaugandu-se variantei cu trei usi care a inceput deja sa fie livrata catre clientii din tara, preturile fiind cuprinse intre 8.326 si 12.015 euro, inclusiv TVA.
Volkswagen up! cu cinci usi are acelasi portbagaj ca si varianta cu trei usi (251 litri sau 951 litri cu spatarul banchetelor spate rabatat) si este cu pana in 500 euro mai scump. Masina are 3,54 metri lungime, 1,64 metri latime, iar rotile plasate la extremitatile caroseriei ii asigura un ampatament de 2,42 metri.
click aici pentru galeria foto cu up! cu 5 usi
Prin lansarea lui up! in decembrie 2011, Volkswagen a reintrat in lupta pentru suprematie in clasa A, in care in trecut a luptat Lupo. In timpul scurs de atunci, majoritatea companiilor auto rivale au lansat masini de oras care s-au bucurat de un succes neasteptat pe piata. Fiat 500, tripleta Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo si Renault Twingo sunt doar cateva exemple.
Pe Volkswagen up! a debutat o noua generatie de motoare cu trei cilindri, de 1 litru, ce vin cu doua variante de putere: 60 Cai Putere (CP), respectiv 75 CP. Exista si o versiune adaptata la functionarea pe gaz a acestui motor, care dezvolta 68 CP. Din 2013 va fi produsa si o versiune electrica a lui up!, potrivit fabricantului.
Producatorul spune ca asa cum Beetle a democratizat sofatul in anii ’50, la fel va face asta, inca o data, modelul up!. Masina a fost construita pornind de la cateva principii de baza cum ar fi siguranta tipica unei masini mai mari, spatiu maxim in interior cu amprenta minima la sol, grad ridicat de personalizare si conectivitate avansata.
click aici pentru galeria foto cu up! cu 3 usi
Astfel, up! devine primul automobil de clasa A care dispune de sistem de franare automata, la viteze mai mici de 30 km/h. Posibilitatea producerii unei tamponari in oras, din neatentia soferului, este astfel diminuata.
In premiera pentru un model Volkswagen, sistemul de infotainment este detasabil si poate fi utilizat ca un PDA cu aplicatii orientate spre inlesnirea condusului. Volkswagen numeste sistemul Portable Infotainment Device (PID). Acesta a fost dezvoltat impreuna cu Navigon. PID poate servi ca sistem de navigatie, poate monitoriza functii esentiale ale masinii, afiseaza grafic distanta fata de vehiculele din jur la manevrele de parcare si multe altele.
Volkswagen foloseste expresia „micul gigant” pentru a descrie spatiul interior al masinii. Acelasi slogan a fost utilizat si de Daewoo cand a lansat Matiz.
Exista trei versiuni de echipare: take up!, move up! si high up!. Aceasta ultima varianta, de top, poate fi comandata si in doua versiuni speciale: up! black si up! white!.
Volkswagen up! se trage din conceptul e-up!, prezentat in septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt.