Desi monovolumul Dacia Lodgy care se lanseaza in primavara va fi cam la jumatate de pret fata de cunoscutul Renault Scenic, grupul fracez spune ca Lodgy va „fura” foarte putini dintre clientii Scenic fiindca cele doua modele au clientela total diferita. Renault se adreseaza unei clientele mai sofisticate, mai cu bani si mai in varsta, in timp ce Dacia are ca public mai ales persoanele care au avut pana acum doar masini second-hand, spun reprezentantii Renault, citati de presa franceza.
Canibalizare intre Lodgy si Scenic? – Renault spune ca riscul este limitat
Termenul cu sonoritate neplacuta canibalizare se refera la situatia in care cresterea volumului de vanzari pentru o marca provoaca reducerea vanzarilor pentru alta marca apartinand aceluiasi grup. Un caz practic tine de extinderea marcii Dacia in ultimii ani, pe fondul existentei pe piata a marcii Renault care detinea produse in segmentele pe care Dacia le-a acoperit in ultimii ani.
Extinderea gamei Dacia continua fiindca in aprilie iese pe piata monovolumul Lodgy care va costa cu circa 7-8.000 de euro mai putin decat Renault Scenic, astfel ca multa lume se intreaba daca vanzarile acestui model nu vor scadea mult din cauza lui Lodgy.
Cei de la Renault au spus mereu ca nu. Dacia se adreseaza mai ales celor care au avut pana acum masina second-hand si le permite sa-si ia acum masina noua, datorita preturilor mai mici. Ei dau exemplu cifre care arata ca 55% dintre cei care si-au luat Dacie noua au avut inainte masina SH, in timp ce la Renault tipologia este diferita fiindca doar 32% au avut masina SH, iar peste jumatate au avut masina noua, scrie Les Echos,
Diferentele nu se opresc insa aici, spun oficialii grupului. „Clientii de Dacie sunt in medie cu zece ani mai tineri decat cei de Renault, este vorba de multe ori de familii si de categorii socio-profesionale cu venituri ceva mai mici”, spune, Rafael Treguer, director de dezvoltare la Dacia.
„Sunt masini diferite care se adreseaza unor clientele diferite”, spune pentru Le Figaro, Guillaume Berthier, director de marketing la Groupe Renault. El insista pe faptul ca cei care isi iau Scenic au venituri mai mari si sunt interesati de masini cu mai multa tehnologie si cu prestatii superioare, mai spune oficialul.
Insa cei de la Renault nu exclud posibilitatea ca Lodgy sa fure din clientii de Scenic din moment ce preturile pentru noul model Dacia vor porni undeva in intervalul 10 -12.000 euro, in timp ce Scenic costa intre 21.500 si 35.000 euro in Franta.
Uzina din Tanger va accentua concurenta interna in grupul Renault
Uzina din Tanger, unde pe langa Lodgy va fi construit incepand din a doua parte a anului si un vehicul comercial stil Kangoo, va accentua concurenta interna intre uzinele grupului Renault, atrage atentia Les Echos.
Dezbaterea privind rentabilitatea diverselor uzine din grup si intensificarea concurentei dintre ele este astfel reluata. In ultimii cinci – sase ani vanzarile anule Dacia au crescut cu peste 200.000 de unitati, in timp ce vanzarile marcii Renault au scazut, astfel ca ascensiunea Dacia are un efect negativ asupra vanzarilor de vehicule sub brand-ul Renault, mai noteaza acelasi cotidian
Marocul a fost ales atat datorita avantajelor fiscale, dar si fiindca sunt mult mai mici costurile cu forta de munca. In plus, dat fiind ca modelele din gama Entry au cam 70% din componente in comun, costurile de productie sunt mult reduse, noteaza La Tribune. Anul trecut, dintre cele aproximativ 2,7 milioane vehicule vandute de Renault, circa 800.000, deci aproximativ 30% au fost din gama Entry (Sandero, Logan si Duster vandute sub sigla Dacia in Europa si Africa de Nord si sub sigla Renault in restul regiunilor). Circa 300.000 dintre cele 800.000 au fost produse la Mioveni, iar jumatate de milion in uzine precum Rusia, Brazilia sau Columbia.