DS4 nu este doar al doilea model al liniei cu aspiratii premium Distinctive Spirit (sau DS), creata de Citroen in 2009, ci si o masina noua ca idee, care nu poate fi incadrata precis intr-un anumit segment. Pare o masina cu trei usi, dar are cinci, e mai inalta decat C4, dar mai scunda si mai scurta decat C-Crosser sau C4 AirCross. Nu e nici mare, nici mica, nici cal, nici magar.
Concept
Deci da, DS4 este un ponei!.. Unul chiar naravas si cu accente premium. Gama DS a luat nastere pentru a trage in sus imaginea de marca a Citroen si fara sa vrea a dat nastere unei revolutii in randul asa-ziselor marci de volum. E ca o sub-marca. Un stat in stat.
click aici pentru galeria foto
DS4 isi are originile in conceptul gata de productie High Rider si se vrea deci atat un inlocuitor simbolic pentru C4 Coupe, dar si o varianta cu pretentii de SUV de oras a lui C4 cu cinci usi. Inca o data… De ce a fost creat DS4? Pentru ca sunt foarte putini cei care cumpara versiunile de caroserie cu trei usi ale unei masini si SUV-uri foarte mici. Oamenii vor multe usi si multa tabla.
Design
Interiorul este aproape integral preluat de la noul C4, insa designul exterior este schimbat ceva mai mult. Farurile sunt aceleasi de pe C4, insa identitatea frontala este modificata. Spatele este complet redesenat. Se vede ca cei de la Citroen s-au straduit sa diferentieze vizual cat mai mult DS4 de C4.
Tehnologie, confort si dotari
Pe langa design, gama DS propune si o altfel de abordare a confortului. DS4 dispune de un parbriz panoramic usor extins deasupra capetelor ocupantilor din fata, iar capitonajul culiseaza inainte/inapoi cam 10 cm pentru a ajusta vizibilitatea prin parbriz dupa preferinte. Dotarile standard sunt mai multe, dar si masina mai scumpa. Toata „crema tehnologica” a Citroen este inglobata in linia DS si abordarea este diferita fata de alte masini ale marcii. Fie ca vorbim de sisteme de iluminare, instalatie audio, scaune, materiale si setari ale suspensiei si directiei.
Dar „diferit” nu inseamna neaparat „mai bun”, „mai bine”. DS4 nu este la fel de confortabil ca un C4, dar este mai sportiv. Mult mai sportiv! Nu e vorba insa de o sportivitate pura, ci cam nefireasca. Degeaba ai suspensii tari, directie greoaie si ruliu redus pe viraje daca in fond masina se simte ca nu a fost construita pentru asa ceva. DS4 sste ca un om ce vrea sa para altfel decat e si care uita de unde a plecat. Poate sa te pacaleasca in prima instanta, dar nu tine pe termen lung.
Citroen DS4 te „mituieste” insa cu un design original si multe dotari. Chiar si optionalele au preturi rezonabile. Iluminarea ceasurilor de bord se poate schimba in mai multe moduri, de la alb la albastru si diferite tonuri de bleu. Sunetele de avertizare (inclusiv cel pentru releul semnalizarii) pot fi schimbate si ele, iar instalatia audio Denon este echilibrata si puternica, fara sa impresioneze in mod exceptional.
Partea practica a masinii nu este neglijata deloc: buzunare de usi incapatoare, dar neprofilate pentru a sustine sticle sau pahare. Exista mult spatiu pentru picioare pentru toti pasagerii, dar bancheta spate e slab profilata si nu extraordinar de confortabila. In cotiera exista o priza „domestica” puternica (230 V, 120 W, 50 Hz), la fel cum are si C4.
Pozitia ciudata la volan ajunge sa-ti placa dupa cativa kilometri. E suficient de inalta cat sa te simti in siguranta, dar si relativ joasa fata de un SUV.
O curiozitate este ca nu poti sa deschizi geamurile din spate. Nu exista manivela, nu exista buton. Un dealer Citroen ti-ar spune ca asa pastreaza ideea de coupe. Eu zic ca asa pastreaza o profitabilitate mai mare Citroen.
Pe sosea
Masina din test este echipata cu un motor fascinant, dezvoltat de PSA Peugeot Citroen si BMW: 1,6 litri turbo. Pe DS4 din acest test dezvolta 200 Cai Putere (CP) si este un deliciu absolut! Consuma foarte putin pentru performantele sale: sub 10 litri/100 km in oras. Propulsorul are nevoie de doar 7,9 secunde pentru a trimite DS4 pana la 100 km/h.
Acceleratia nu este totul pentru ca si sunetul e fascinant!
Pacat ca mecanica masinii nu reuseste sa fie la fel de performanta. Rotile fata rup aderenta destul de usor pe accelerari mai violente si trebuie sa fii atent cu volanul. Suspensia spate, semi-independenta, e o solutie ieftina si nerafinata care nu se ridica la pretentiile masinii. Acest motor THP ar fi meritat niste setari mai bune ale directiei si suspensiei sau altele mult mai bune.
Concurenti
DS4 vine pe un teren alb si teoretic nu are rivali, insa in aceasta situatie probabil ca raspunsul la intrebarea „ce masina as putea sa cumpar cu banii pe care-i dau pe DS4?” ar trebui sa-i arate oricui calea catre alegerea potrivita, DS4 sau altceva.
Concluzii
In concluzie, DS4 este o masina originala, creativa si care se potriveste perfect celor care cauta un automobil-punte intre lumi diferite. Intre cea a masinilor compacte si a SUV-urilor, intre cea a masinilor de volum si a celor premium.
Dar tocmai ca are un target atat de vag definit este o masina care nu te convinge din prima. E ca o imprimanta multifunctionala. Face de toate, nu exceleaza la niciun capitol si are un pret ridicat. DS4 are un pret de pornire de 20.000 euro cu TVA, iar o varianta de top ca cea din test, Sport Chic, cu cea mai puternica motorizare, costa aproape 30.000 de euro, cu tot cu TVA si un discount consistent inclus.
2 comentarii
Buna ziua .In garajul nostru citroien Ds4 .As dori sa vin sa vad masina sau alte masini.va rog adresa si nr telefon.As dori o masina dar nu la 20.000 E cutie automata.
Ați greșit site-ul. Aici sunt știri, articole, test drive, review. Nu vânzări auto.