Salonul Auto de la Detroit este, desigur, important pentru acea parte a lumii, pentru America si Asia, insa globalizarea il face tot mai important si pentru europeni. Noul Fusion american este de fapt noul Mondeo pe care o sa-l vedem in Europa din 2013, versiunea hibrida a BMW Seria 3 va ajunge si in Europa in a doua parte a anului, SUV-ul de oras Buick Encore este de fapt Opel Mokka si exemplele pot continua.
Industria auto americana comuta de la uriasele motoare de peste 5-6 litri la propulsoare mici si eficiente, supraalimentate. Daca acum cinci ani parea imposibil sa vezi o masina de talia lui Chevrolet Spark in SUA, acum e ceva normal.
click aici pentru galeria foto
Conceptele Acura sunt categoric dedicate pietei americane si poate doar noua generatie Honda Accord sa imprumute ceva de la conceptul ILX, iar Acura RDX va ramane cu siguranta o masina destinata Americii.
Honda/Acura NSX vorbeste insa limbajul schimbarii in designul Honda si pentru Europa, motiv pentru care a si existat un comunicat de presa european privind acest concept.
Audi Q3 Vail anunta intrarea celui mai mic SUV Audi pe piata din SUA. Continental GT V8, o masina cu o motorizare mica pentru standardele Bentley, isi face iata debutul in SUA si va ajunge si in Europa.
Chevrolet arata o noua abordare fata de clienti prin conceptele Code 130 R si Tru 140S, iar Chrysler expune monovolumul futurist 700C. De cand cu alianta cu Fiat, tot ce misca Chrysler a devenit brusc interesant si important pentru Europa. N-ar fi pentru prima oara cand Fiat ar prelua un model Chrysler si l-ar comercializa in Europa sub sigla Fiat sau Lancia.
Dodge Dart are la baza Giulietta, doar ca e sedan si afiseaza un design schimbat.
Noua generatie a Mercedes-Benz SL a debutat ca premiera la Detroit, dar in primavara il vom vedea si pe strazile din Romania, iar noul Nissan Pathfinder este asteptat aici in 2013.
Volkswagen isi arata fortele in materie de propulsie electrica si hibrida prin conceptul E-Bugster si varianta hibrida a Jetta, masini pe care le-am putea vedea si in Europa in anii urmatori.
In fine, conceptele Toyota NS4 si smart for-us reprezinta dedicatii pentru piata americana si e greu de crezut ca vor avea ecouri pana in Europa.