Acasa Ford In garajul nostru: Ford Focus sedan

In garajul nostru: Ford Focus sedan

de Adrian Mitrea

Ford Focus sedan (sursa - 0-100.ro)

Noul Ford Focus sedan vine cu un design proaspat, noi setari si motorizari, iar in fata rivalilor sai are atuuri de necontestat. E scurt, agil, elegant si bine facut, dar toate aceste calitati costa. Focus se numara printre cele mai scumpe sedanuri compacte de pe piata, alaturi de Volkswagen Jetta, si a avut la dispozitie patru zile si 400 de kilometri ca sa ne arate ce poate. Concluziile mai jos.

Concept

In tari emergente precum Romania sedanurile sunt la mare cautare, astfel ca marcile care nu au asa ceva in oferta au de pierdut. Si nu sunt putine. Seat, Citroen, Peugeot si Fiat sunt doar cateva dintre ele.

click aici pentru galeria foto

Ford demonstreaza ca n-a facut Focus sedan doar ca sa aiba un exponent in aceasta liga a sedanurilor compacte, ci chiar si-a dat silinta sa creeze o masina buna: solida, bine finisata si care iti transmite mesajul ca este un produs de calitate. Si sa nu iti inchipui ca varianta din test este de top, ci dimpotriva. E un model de intrare in gama, Trend, cu doar cateva optionale.

Design

In total familia Focus are trei variante de caroserie: hatchback cu cinci usi, sedan si break, iar dintre toate sedanul si break-ul par cele mai reusite din punct de vedere estetic. Sedanul nu chiar original si inconfundabil. Din spate aduce putin cu Hyundai Elantra. Dincolo de asta, Focus sedan este o masina echilibrata, cu proportii corecte si la care iti e drag sa te uiti.

Are prestanta, pare dinamic si atunci cand sta, iar interiorul e o gazda buna daca esti genul indraznet. Designul sofisticat al bordului te face sa te simti ca la pupitrul unei masini venite parca din viitor. Imaginea de ansamblu este insa stricata de afisajul minuscul al instalatiei audio de baza. Arata de parca ar fi luat de la o masina scumpa din anii ’90.

Tehnologie, confort si dotari

Acest nou Focus este construit pe o platforma de clasa C complet noua pe care Ford a gandit-o ca baza pentru toate modele sale compacte. Este vorba despre C-Max, Grand C-Max, Focus cu cinci usi si break si chiar si despre Focus Electric. Deci vorbim de o baza mecanica importanta! Si pentru ca este importanta, e si bine gandita. Suspensiile sunt foarte silentioase si confera masinii o sportivitate molatica. Este una dintre putinele masini din segment in care te simti ca intr-o limuzina mai mare si agila.

Interior Ford Focus sedan Trend (sursa - 0-100.ro)Practic, Focus sedan este o masina coerenta. Arata usor agresiv, sportiv si se conduce ca atare. E un model care nu-ti insala asteptarile.

Pozitia de condus e comoda, ergonomica si scaunele usor moi. In spate se sta bine, cu conditia sa ai mai putin de 1,80 metri inaltime.

De la volan simti ca masina a fost facuta pentru tine. Totul e la indemana. Schmbatorul are un levier scurt, dar tunelul median inalt ti-l aduce aproape de volan si nu e nevoie sa misti mana dreapta precum un dirijor pentru a ajunge de la schimbator la volan.

Motorul de pe aceasta masina e modern doar pe hartie. E ca individ de 40 de ani care si schimbat buletinul pentru a treia oara in viata si pentru ca documentul e nou si freza bine facuta incearca sa convinga fetele de clasa a 12-a ca el e stundent in anul trei. Nu tine.

Concret, e vorba despre un propulsor de 1,6 litri aspirat ce dezvolta 125 de Cai Putere (CP). Duce masina pana la 100 de kilometri pe ora in 11 secunde. Nimic spectaculos. Cei 125 CP se simt de parca ar fi 100 CP. Un alt minus este ca acest motor vine cu o transmisie manuala cu doar cinci viteze. E bine etajata si se actioneaza placut, dar suntem totusi in mileniul trei si o transmisie cu sase trepte ar fi parca mai potrivita unei masini pe care o vei folosi si in calatorii, nu doar prin oras.

Consumul real e ca la orice motor de 1,6 litri fara turbo. Pana in 11 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi in oras si 6-7 litri de carburant pentru aceeasi distanta parcursa in regim extraurban.

Pe sosea

Prin oras nu simti neaparat nevoia unui motor mai modern si mai potent, insa in extraurban acest 1,6 litri pare vlaguit. Pentru performante optime trebuie mentinut turat peste 4.000 rotatii pe minut si cum nu e un motor sau o masina sport tot timpul ai senzatia ca o agasezi.

Ford Focus sedan (sursa - 0-100.ro)In fond, problema e ca Focus a fost creat pentru motoare mai performante, iar cu acest 1,6 litri vei avea mereu o senzatie de ciuda ca masina poate, dar motorul nu. E ca si cum i-ai pune unui adolescent inima bunicului.

Si, slava Domnului, pentru doar o mie si un pic de euro in plus poti sa optezi fie pentru un propulsor de 1,6 litri turbo diesel de 115 CP, fie pentru unul turbo pe benzina EcoBoost de 1,6 litri ce dezvolta 150 CP.

Cum sa zic… motorul de pe masina din test nu e rau, dar e depasit moral si n-are rost sa-l cumperi daca  faci credit/leasing pe 5 ani ca sa-ti cumperi o masina noua, moderna. Mai bine mai strangi putin cureaua si ii pui Focus-ului viselor tale o „inima” moderna.

Concurenti

Chiar daca nu toate marcile de renume au un sedan compact in gama, oferta in acest segment este destul de variata: Renault Fluence, Volkswagen Jetta, Chevrolet Cruze, Hyundai Elantra, Honda Civic sedan, Opel Astra Classic III sedan, Mazda3 sedan, Mitsubishi Lancer sedan, Toyota Corolla si Skoda Octavia (desi are hayon).

Concluzii

La un pret de 18.500 euro cu tot cu TVA, acest Focus sedan se numara printre cele mai scumpe si calitative masini din segmentul sau, fiind in aceeasi liga cu Volkswagen Jetta si Skoda Octavia. O alegere intre cele trei tine doar de gusturile fiecaruia.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Ford Focus sedan (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu