Acasa Evenimente FOTO: Noul Porsche 911 a ajuns in Romania si exista deja patru clienti pentru el. Vanzarile din 2012 ar putea reprezenta un nou maxim istoric

FOTO: Noul Porsche 911 a ajuns in Romania si exista deja patru clienti pentru el. Vanzarile din 2012 ar putea reprezenta un nou maxim istoric

de Adrian Mitrea

Lansare Porsche 911 in Romania (sursa - Porsche Romania)
Lansare Porsche 911 in Romania (sursa - Porsche Romania)

Noua generatie a masinii sport Porsche 911 a fost lansata in Romania si are un pret de pornire de 97.960 euro. Porsche Inter Auto (PIA), importatorul marcii, are deja patru comenzi, iar pentru 2012 tinta de vanzari este de 20 de unitati pentru noul 911 si de 150 de masini noi Porsche in total, a declarat pentru 0-100.ro directorul general al PIA, Dana Cortina. Ea a mai spus ca tintele PIA pentru 2012 includ si vanzarea a patru automobile Bentley si doua Lamborghini.

click aici pentru poze de la evenimentul de lansare

Dana Cortina (sursa - Porsche Romania)
Dana Cortina (sursa - Porsche Romania)
„Noi am inceput, din 2011, sa ne ocupam si de vanzarea masinilor Porsche si sa fim importatori. Anul acesta a fost foarte bun pentru noi, primul an sub egida PIA, am reusit o crestere a vanzarilor cu 30%, deci probabil vom ajunge la cel putin 110 masini vandute, iar pentru anul viitor ne-am propus un target extrem de ambitios, 150 de unitati. Privind inapoi ar insemna pentru Porsche cel mai bun an din istorie (pe piata romaneasca – n.r.)”, a spus Dana Cortina pentru 0-100.ro dupa lansarea noului 911, care a avut loc miercuri seara, 14 decembrie, in clubul Fratelli din Bucuresti.

Cel mai bun an pentru Porsche in Romania a fost 2007, cand au fost livrate pe piata locala 147 de automobile noi ale marcii, insa vanzarile au scazut la 118 unitati in 2008, 71 masini in 2009 si 79 exemplare in 2010. Practic, prin tinta de 150 de masini pentru anul viitor oficialii Porsche spera sa se reintoarca la volumele de dinainte de criza.

Prezentat in premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie), noul 911 pastreaza ADN-ul gamei 911 si designul specific Porsche, insa este o masina complet noua. In vara lui 2012 vine pe piata si versiunea decapotabila.

Sunt disponibile doua motorizari:

  • pe 911 Carrera un propulsor de 3,4 litri, cu 350 Cai Putere (CP) si un consum mediu de 8,2 litri de benzina/100 km. Emisiile de CO2 sunt de 194 grame/km. Acest model ajunge la 100 km/h in 4,6 secunde (4,4 secunde in modul Sport Plus);
  • pe 911 Carrera S un motor de 3,8 litri, cu 400 CP, care afiseaza un consum mai scazut decat la vechiul model, desi puterea a crescut cu 15 CP. Astfel consumul mediu este de 8,7 litri benzina/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru sunt de 205 grame/km. Aceasta masina, echipata cu transmisia automatizata PDK, accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,3 secunde. Cu pachetul optional Sport Chrono, la actionarea butonului Sport Plus, timpul scade la 4,1 secunde.

Asadar, toate versiunile se multumesc cu valori de consum aflate net sub 10 litri de combustibil pentru 100 de kilometri parcursi. In comparatie cu modelul precedent, consumul si emisiile au fost reduse cu pana la 16 %. Acest lucru a fost posibil multumita, de exemplu, sistemelor si functiilor precum Stop&Start, recuperarea energiei de franare, prima transmisie manuala cu 7 viteze din lume montata pe automobil de serie si asa-numita functie Coasting in combinatie cu transmisia automatizata Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Functia Coasting permite decuplarea automata a motorului de transmisia automata cand pedala de acceleratie este lasata libera. Masina este ca si scoasa din viteza, dar poate recupla aproape instant in caz de nevoie.

click aici pentru poze oficiale cu noul 911

Noul 911 vine cu un ampatament marit cu 100 mm. Totodata, au fost mentinute dimensiunile compacte, specifice masinilor sport. Ecartamentul frontal este acum mai mare, iar multumita acestuia noul 911 Carrera se aseaza si mai ferm pe sosea, spune Porsche.

Oglinzile exterioare, remodelate, sunt pozitionate pe marginea superioara a portierei si nu ca pana acum, in triunghiul oglinzii. Aceasta repozitionare nu este avantajoasa doar din punct de vedere aerodinamic, ci accentueaza si noua linie a design-ului si impresia vizuala de latime.

Caroseria este complet noua, mai usoara, si este realizata dintr-o combinatie de aluminiu si otel, contribuind in mod semnificativ la reducerea de greutate de pana la 45 de kilograme, in conditiile rigiditatii mult imbunatatite, noteaza constructorul.

Optimizarea caracteristicilor aerodinamice, inclusiv prin eleronul posterior mai lat, retractabil, mareste apasarea aerodinamica, mentinand totodata valoarea foarte buna a coeficientului aerodinamic.

Pentru a completa design-ul exterior modern, designerii de la Porsche au conceput un interior a carui arhitectura se inspira din cea a modelului Porsche Carrera GT. Soferul este integrat acum mai bine la bordul masinii, gratie consolei centrale elevate frontal, la care, specific masinilor de curse, maneta schimbatorului de viteze este pozitionata mai sus, mai aproape de volan. La fel ca la exterior, si in interior se regasesc elemente Porsche clasice – cele cinci instrumente rotunde de bord, dintre care unul este un afisaj multifunctional de inalta rezolutie, turometrul dispus central si contactul aflat in stanga volanului.

Noua servodirectie este electro-mecanica.

In functie de model sunt disponibile, in echiparea standard sau ca dotare optionala, si alte sisteme active de control care imbunatatesc si mai mult caracteristicile dinamice. Este vorba, de exemplu, de sistemul activ de stabilizare a inclinarii laterale Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), o functie disponibila in premiera pentru 911 Carrera S. Sistemul reduce inclinarea laterala, de exemplu in viraje, ceea ce permite anvelopelor sa adopte in permanenta pozitia optima pe sosea si sa transmita forte laterale mai ridicate. Viteza maxima in viraje este astfel mai mare, ceea ce ofera posibilitatea unor timpi mai buni pe circuitele de curse.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre