Acasa Tata Motors Indienii de la Tata Motors testeaza piata europeana cu SUV-ul Aria si in 2013 decid daca este cazul sa se extinda

Indienii de la Tata Motors testeaza piata europeana cu SUV-ul Aria si in 2013 decid daca este cazul sa se extinda

de Vlad Barza

Tata Aria (sursa - HotNews)

Indienii de la Tata Motors au o prezenta europeana timida deoarece vand autoturisme sub sigla proprie in doar patru tari, insa in 2012 vor lansa SUV-ul Aria si un an mai tarziu vor hotari daca este cazul sa-si extinda prezenta pe continent, noteaza Automotive News. Vanzarile Tata Motors nu vor trece de 6.000 de unitati anul acesta in Europa, dar compania spera ca in 2013 va putea veni cu o gama gandita special pentru pietele europene.

In prezent, masini sub sigla Tata se vand in Italia, Spania, Polonia si Turcia, anul trecut s-au comercializat 7.500 de automobile, dar anul acesta nu se va trece de 6.000, in special din cauza scaderii din Spania. Italia este cea mai mare piata europeana pentru masinile marca Tata, peste 4.000 s-au vandut anul trecut, insa anul acesta se vor vinde probabil jumatate fiindca nu au mai fost lansate modele noi. Italia este o piata in care masinile marcii indiene se vand de 18 ani, iar in Spania se vand de acum 15 ani.

Cei de la Tata Motors testeaza reactia publicului si trebuie sa decida rapid daca merita sa se extinda in Europa, atat la capitolul piete acoperite, cat mai ales la numarul de modele vandute. Indienii au un mic centru tehnic in Marea Britanie si unul de design in Italia. Planul ar fi ca in 2013 sa fie lansate cateva modele destinate Europei, dar pana atunci anul viitor este rezervat lansarii a doua modele cheie: crossover-ul Aria si SUV-ul Safari.

In 2012 in cele cateva tari va fi lansat crossover-ul Aria, masina de aproape 4,8 metri lungime si un pret ce porneste de la 21.500 euro. Modelul va dispune de un motor diesel common-rail de 2,2 litri, 155 CP fabricat de austriecii de la AVL List GmbH. Se va lansa si o noua generatie a SUV-ul Safari, dar pe termen mediu nu exista vreun plan pentru o masina de oras stil Nano.

Tata Motors detine din 2008 marcile Jaguar, Land Rover si Range Rover, situatia lor imbunatatindu-se in mod simtitor de atunci.

Lasa un comentariu