Mercedes-Benz incepe in martie 2012 sa testeze reincarcarea masinilor electrice prin inductie, fara cablu care sa faca legatura intre automobil si sursa de curent electric. Masina pe care va fi testata tehnologia este un automobil electric experimental Mercedes-Benz Clasa A E-CELL.
Soferul va avea un sistem special de afisare/ghidare care il va ajuta sa pozitioneze corect masina pe bobina de inductie plasata la sol. Aceasta solutie de reincarcare a masinilor electrice vine cu numeroase avantaje: riscul deteriorarii intentionate sau accidentale a cablului este eliminat, dispara teama de furt a incarcatorului, arhitectura stradala nu sufera modificari vizibile si asa mai departe.
Compania germana va mai face teste similare anul viitor si cu a doua generatie a smart fortwo electric drive si cu bicicleta electrica smart ebike.
Motorul electric al Mercedes-Benz Clasa A E-CELL are 95 Cai Putere (70 kW) si dezvolta un cuplu maxim de 290 Newton-metru (Nm). Autonomia este de pana la 200 de kilometri cu bateria complet incarcata.
click aici pentru galeria foto
Acest automobil electric nu este fundamental diferit de variantele conventionale echipate cu motoare cu ardere interna. Clasa A E-CELL are noi console de prindere a bateriei pe podeaua masinii, insa nu a fost nevoie de modificarea structurii caroseriei. Portbagajul are un volum de 435 litri (1.370 litri cu bancheta spate rabatata).
Mercedes-Benz Clasa A E-Cell atinge o viteza maxima de 150 km/h, iar reincarcarea dureaza 8 ore la o priza domestica de 220-230 V. La un punct de reincarcare rapid (400 V), alimentarea bateriei de 36 kWh dureaza circa 3 ore. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 14 secunde.
Mercedes-Benz Clasa A E-Cell este produsa la uzina Rastatt din Germania.
In prezent toate masinile electrice aflate pe piata si disponibile publicului larg se reincarca prin intermediul unui cablu.