Bank of China, a patra mare banca din China in functie de valoarea de piata, va cumpara o parte dintre actiunile Saab, in locul distribuitorului chinez de masini Pang Da, potrivit presei suedeze, citata de Automotive News. Astfel, teoretic, s-ar debloca situatia in care se afla Saab din cauza fostului proprietar, General Motors (GM), care, prin instrumente legale, se opune preluarii marcii suedeze de catre doua companii auto chinezesti. UPDATE: Saab a confirmat sa se afla in discutii cu o mare banca din China dar si cu compania locala Youngman, iar daca se va ajunge la un acord vor putea fi platite si salariile pe noiembrie.
Compania olandeza Swedish Automobile (Swan), care detine Saab, a semnat la sfarsitul lunii octombrie din acest an un memorandum de intelegere cu Pang Da si Youngman pentru a le vinde in proportie de 100% actiunile Saab Automobile si Saab GB, pentru 100 milioane euro.
Memorandumul a expirat insa pe 15 noiembrie si nu s-a intamplat nimic concret. Mai mult, presa suedeza a scris la sfarsitul lunii noiembrie ca GM nu vrea sub nicio forma ca Saab sa fie preluata in totalitate de doua companii auto chineze fiindca se teme ca tehnologia va ajunge pe mainile cui nu trebuie si ar putea afecta activitatile comerciale ale GM in China.
In calitate de fost proprietar, GM are drept de preemptiune in cazul actiunilor Saab si se pare ca a utilizat acest instrument legal pentru a opri vanzarea producatorului auto suedez catre cele doua companii auto din China.
Acum, cu Bank of China in locul Pang Da, situatia s-ar putea debloca. Presa scrie ca Youngman si Bank of China vor cumpara sub 50% din Saab.
Saab, sau Svenska Aeroplan Aktleblaget, a luat fiinta in 1937, ca producator de avioane. Zece ani mai tarziu lua fiinta Saab Car Division, care a produs si primele automobile Saab. In 1990 a fost infiintata Saab Automobile, companie detinuta de Saab Scania Group si General Motors. In anul 2000 Saab a intrat in intregime in proprietatea GM.
Pe 23 februarie 2010 Spyker a cumparat Saab de la GM, dupa mai multe luni in care marca suedeza a fost pe cale sa fie ingropata. Spyker a platit in total 400 milioane dolari pentru Saab, iar in primavara acestui an si-a schimbat numele in Swedish Automobile pentru a putea repune Saab pe picioare si a incerca sa gaseasca un investitor serios. Acum, dupa nici doi ani, Swedish Automobile a facut primul pas important pentru a vinde Saab, pentru 100 milioane euro.
Saab are circa 3.700 angajati in Suedia, avand sediul central in Trollhatan.
comenteaza si pe saab-romania