Dacia Lodgy, monovolum care deja este produs in varianta de preserie in Maroc, ar putea costa de la 10.000 euro, iar o versiune diesel cu mai multe dotari va fi cam 15.000 euro, scrie publicatia franceza Auto Plus. Cotidianul Les Echos spune ca la acest pret modele precum Renault Kangoo sau Scenic ar putea pierde clienti fiindca, desi aceste masini sunt mai sofisticate, Lodgy va avea un pret cu multe mii de euro mai mic. Pe 3 si 4 decembrie versiunea de raliu a Lodgy – numita Glace – isi va face debutul in trofeul Andros, pilotata de Alain Prost.
Les Echos scrie ca, la fel cum Dacia Sandero a atras o parte dintre potentialii clienti de Clio, acum Dacia Lodgy ar putea lua din clientii Scenic si Kangoo fiindca, desi aceste modele vandute sub sigla Renault sunt mai performante, mai sofisticate si mai nepoluante, diferenta de pret este un avantaj esential pentru Lodgy, mai ales daca vorbim de multe mii de euro.
Publicatia Auto Plus scrie ca versiunea cu minime dotari a Lodgy ar putea costa 10.000 euro, iar un diesel cu mai multe dotari ar putea fi cam 15.000 euro, pret care are capacitatea de a atrage clienti care nu prea ar fi fost dispusi sa dea peste 20.000 euro pe MPV-uri consacrate de la Peugeot, Renault sau Toyota.
Lodgy a inceput deja sa fie produs in serie limitata la uzina din Tanger, iar in aprilie va fi lansat pe piata, la scurt timp dupa prezentarea versiunii de serie in martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva. Lodgy a fost prezentata la mijloc de noiembrie, dar sub forma versiunii de raliu Lodgy Glace care isi va face debutul pe 3 si 4 decembrie la cursele pe gheata din Trofeul Andros.
„Va fi un pic diferit ca design, are genele viitorului MPV care va veni in martie, insa aici avem o masina adaptata pentru curse, astfel ca cea de serie va fi mai lunga si mai inalta, dar imaginea generala de design va ramane asa”, explica Eric Pasquier, directorul gamei Entry, diferentele dintre masina de raliu si cea de serie.
In vara lui 2012 la uzina din Tanger va incepe productia unui al doilea model Dacia, o utilitara. Capacitatea instalata la uzina din Tanger va ajunge la circa 170.000 unitati/an intr-o prima faza, dar nu de la inceput, ci va creste pas cu pas, prognoza pentru primul an de productie fiind de circa 90.000 vehicule. In cativa ani capacitatea va ajunge sa fie apropiata de uzina de la Mioveni, 340.000 unitati/an, iar numarul de angajati va ajunge la 6.000.