Reputatul institut american de cercetare MIT dezvolta si testeaza algoritmi care pot anticipa cu o precizie de 85% care soferi vor trece pe rosu intr-o intersectie, ideea fiind ca ca ceilalti soferi din zona sa fie avertizati cu cateva secunde inainte. MIT spune ca algoritmii sai sunt mult mai precisi decat cei dezvoltati pana in prezent, dar punerea in practica a cercetarilor este legata de dezvoltarea sistemelor wireless care le permit masinilor sa comunice intre ele, sisteme putin raspandite in prezent.
Pornind de la parametri precum decelerarea vehiculelor si distanta fata de semafor, grupul de la MIT a putut determina cu cateva secunde inainte care vehicule vor trece pe rosu.
Datele au fost culese intr-o intersectie din statul american Virginia unde au fost instalati senzori de monitorizare a parametrilor enumerati mai sus. S-au obtinut date legate de 15.000 de masini care au trecut prin intersectie, iar cei de la MIT spun ca au putut determina cu o precizie de 85% care soferi vor trece pe rosu, ceea ce inseamna 15 – 20 puncte procentuale peste algoritmii existenti in prezent.
In practica, algoritmi pot determina cu cateva secunde inainte cine va trece pe rosu, iar informatia poate fi comunicata in timp real soferilor care se apropie de acea intersectie in timp util pentru ca ei sa poata reactiona. Evident ca implementarea unui astfel de sistem de avertizare este conditionata de existenta unui sistem functional de comunicare wireless intre vehicule, iar soferii ar trebui sa primeasca datele pe un display de pe bord sau de pe parbriz.
Numarul de vehicule care pot comunica wireless cu alte masini este foarte mic, se fac in prezent experimente, insa autoritatile din SUA au pus la bataie bugete pentru dezvoltarea acestor tehnologii si este de asteptat ca numarul acestor vehicule sa creasca mai rapid decat cred multi.
MIT spune ca algoritmul dezvoltat genereaza mai putine alarme false decat sistemele similare dezvoltate in trecut, iar acest lucru se datoreaza faptului ca sunt analizati mai multi parametri.