Acasa Maybach De ce nu mai rezista Maybach pe piata – Declinul unei marci care n-a facut fata in lupta cu Rolls Royce si Bentley

De ce nu mai rezista Maybach pe piata – Declinul unei marci care n-a facut fata in lupta cu Rolls Royce si Bentley

de Vlad Barza

Maybach 62 (sursa - Maybach)
Maybach 62 (sursa - Maybach)

In 2002 Daimler relansa brand-ul de super-lux Maybach cu obiectivul de a vinde anual cam 1.000 de masini de peste 300.000 euro fiecare, dar anul trecut nu s-au vandut nici 200 de masini, iar Daimler a anuntat ca marca iese de pe piata in 2013. Designul insuficient de atragator, preturile foarte mari in raport cu concurenta si o gama saraca de modele sunt cateva dintre motivele care au facut din Maybach un esec.

Wilhelm Maybach a construit in 1885 impreuna cu Gottlieb Daimler prima motocicleta, iar cele doua mari nume aveau sa se reintalneasca simbolic, sub forma unor brand-uri, un secol mai tarziu cand grupul Daimler anunta ca reinvie marca Maybach.

In perioada 1920 – 1940 masinile Maybach au fost la mare cinste in Germania, dar marele Razboi Mondial a scos marca din scena. In 2002 Maybach revenea insa, sperand sa beneficieze de mostenirea extrem de valoroasa, dar si de modele noi gandite sa atraga o parte din zecile de mii de oameni super-bogati.

La relansare, Daimler se astepta la vanzari anuale de circa 1.000 de masini si, dat fiind ca una costa peste 300.000 de euro, obiectivul nu era modest. Totusi, iata ca anul trecut nici 200 nu s-au vandut, iar anuntul sefului Daimler ca Maybach va iesi din scena la inceput de 2013 nu reprezinta o surpriza.

Acum un deceniu batalia era incinsa pe piata masinilor super-scumpe: Volkswagen prelua Bentley, BMW achizitiona Rolls Royce, iar in prezent aceste doua brand-uri de top sunt in fata celor mai buni ani de vanzari din istorie. De ce nu este si Maybach in acest club? Super – bogatii nu au considerat-o o marca destul de exclusivista, iar designul masinilor derivate din Mercedes Clasa S nu este destul de diferit fata de limuzina de top a Mercedes incat sa justitice preturi de 400 – 600.000 euro.

E clar apoi ca traditia anilor interbelici nu prea a contat pentru potentialii noi cumparatori de Maybach si nici nu a fost suficient cultivata in showroom-uri. Maybach a ajuns astfel sa fie considerata o marca exagerat de scumpa, cu deisgn batranicios si cu neplacuta capacitate de a da dureri de cap celor de la Daimler care vedeau cum pierderile se acumuleaza.

In plus, Daimler nu a venit cu suficiente noutati in ultimul deceniu, avand acum la vanzare doua modele, 57 si 62 (denumire ce se refera la lungimea masini 5,7 metri, respectiv 6,2 metri) care costa intre 460.000 si 610.000 euro. Exista doua variante de motorizare: 551 CP si 630 CP, iar masina de peste 2,7 tone poate atinge „suta” in cinci secunde. Consumul mediu mixt comunicat de constructor este 15 litri/100 km, evident cel real este cu cativa litri mai mare.

Daimler intentioneaza sa inlocuiasca Maybach cu alte trei versiuni ale Clasei S, un reprezentant al grupului admitand ca trebuie sa se iasa din aceasta categorie a masinilor de peste 300.000 euro, pentru a pastra marca intr-o categorie inferioara ca pret (100.000 – 300.000 euro). Decizia nu trebuie sa surprinda: Maybach nu-si gaseste nici 200 de clienti.anual, insa Clasa S vinde peste 80.000 de masini.

Daimler nu a anuntat ce fel de noi versiuni ale Clasa S va scoate, insa zvonurile arata ca ar putea fi vorba de o decapotabila, o versiune super-lunga de circa sase metri si una demna de sefi de stat, o mega-limuzina de aproape sapte metri lungime.

Maybach 57 S (sursa - Maybach)
Maybach 57 S (sursa - Maybach)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre