Vanzarile de masini noi in Europa au ramas la nivelul de anul trecut, insa o serie de marci precum Jeep, Lexus si Alfa Romeo au avut cresteri mult peste medie, in timp ce Mazda, Honda si Toyota au avut cele mai mari scaderi, arata datele cumulate din 28 de tari europene. Grupul Volkswagen are 23% din piata auto europeana, Peugeot-Citroen are peste 12%, iar Renault si Dacia au impreuna 9,5%, chiar daca vanzarile marcii romanesti au scazut, dupa multi ani de crestere.
In primele zece luni vanzarile Jeep au avansat cu 61%, cele ale Lexus cu 42%, iar cele ale Alfa Romeo, cu 26%, arata datele ACEA din 28 de tari europene. La Mini, avansul a fost de 23%, la Nissan de 16%, iar la Mitsubishi de 14%. Volvo, Hyundai si Kia si-au vazut vanzarile crescand cu peste 10%.
La scaderi conduce Mazda ale carei vanzari s-au diminuat cu 24% in zece luni, in timp ce la Honda, scaderea a fost de 19%, la Fiat de 17%, iar la Jaguar si Toyota, de peste 10%. In cele 28 de tari incluse in statistici s-au inmatriculat circa 11,5 milioane masini noi, scadere de 0,9% fata de perioada similara din 2010. Grupul Volkswagen are 23,3% din piata, PSA Peugeot – Citroen are 12,6%, Groupe Renault are 9,5%, iar GM are 8,6%.
Dacia si-a vazut inmatricularile scazand cu 5% in zece luni, de la 218.000 unitati anul trecut, la circa 207.000.
Germania a ramas de departe cea mai mare piata europeana, cu peste 2,6 milioane masini noi vandute intre ianuarie si octombrie, in Franta s-a trecut de 1,8 milioane, iar in Marea Britanie piata a scazut la sub 1,7 milioane masini noi. In Romania s-au inscris 63.723 de vehicule, scadere de 10% fata de perioada similara din 2010. In Bulgaria piata a crescut cu 27%, iar in Ungaria, cu 3%. Cele mai mari scaderi au fost in Grecia (-36%) si in Portugalia (-25%).