Acasa Ford Ford a inceput in Germania productia celui mai mic motor pe benzina al sau si reconfirma ca fabricatia lui va demara si in Romania

Ford a inceput in Germania productia celui mai mic motor pe benzina al sau si reconfirma ca fabricatia lui va demara si in Romania

de Adrian Mitrea

Motor Ford EcoBoost de 1 litru pe linia de asamblare (sursa - Ford)

Ford a inceput oficial miercuri (9 noiembrie) sa produca, in Germania, cel mai mic motor pe benzina al sau, o unitate turbo cu o capacitate cilindrica de 1 litru, care va fi disponibila din 2012 pe Ford Focus si C-Max, in versiuni de putere de 125 Cai Putere (CP) si 100 CP. Varianta cea puternica poate livra un cuplu de 170 Newton-metru (Nm) sau chiar 200 Nm cu overboost (pentru o scurta perioada de timp, in suprasarcina).

Tototada, Ford a reconfirmat ca va demara si in Romania fabricatia acestui motor, in prima parte a anului 2012.

In Germania, in uzina de la Koln, Ford a investit 134 milioane euro pentru a putea produce 350.000 de motoare EcoBoost de 1 litru pe an, iar in urmatorii ani compania americana spera sa ajunga la o productie de 700.000 unitati/an, asta dupa ce ca incepe activitatea si la uzina de motoare de la Craiova. Pentru a produce cele 350.000 motoare/an Ford are nevoie de 870 de angajati. Avand in vedere ca uzina romaneasca va dubla productia acestui motor, suma asteptata ca investitie in Romania ar putea fi tot de 134 milioane euro (din cele 675 milioane euro pe care Ford a anuntat ca le va investi in tara).

Ford va importa din Germania sisteme turbo pentru motoarele pe care le va produce la Craiova.

„Motorul proiectat in Europa va fi fabricat, de asemenea, la Craiova, Romania, incepand cu prima parte a anului 2012, ridicand capacitatea totala de productie in Europa la un nivel potential de 700.000 unitati pe an in urmatorii ani, cu o productie anuala globala anticipata de pana la 1,3 milioane motoare”, se arata intr-un comunicat Ford.

Dupa ce va debuta mai intai pe Focus si C-Max, noul motor cu trei cilindri va intra si in echiparea modelului B-Max, cel pe care Ford il va produce exclusiv in Romania. Propulsorul EcoBoost va fi disponibil ulterior pe mai multe masini ale marcii.

Pe Focus, versiunea de 125 CP emite 114 grame CO2/km, iar varianta de 100 CP emite 109 grame CO2/km. Aceste valori de putere sunt specifice motoarelor traditionale (aspirate) de 1,6 litri, insa consumul si emisiile sunt tipice unor propulsoare de 1 litru sau mai mici. Consumul mediu al noului propulsor va fi de circa 5 litri de benzina/100 km, potrivit Ford.

„Noul motor EcoBoost de 1,0 litri – si intreaga noastra familie de motoare EcoBoost – reprezinta progrese tehnologice care ofera putere, consum redus si emisii de CO2 reduse prin intermediul supraalimentarii si injectiei directe”, a declarat Alan Mulally, director general si presedinte al Ford, venit din SUA in Germania special pentru eveniment.

Motorul EcoBoost de 1 litru a fost dezvoltat de experti Ford din intreaga Europa, incluzand inginerii din cadrul Centrului de Cercetare si Inginerie Avansata Ford Europa, din Aachen, Germania, dar si ai Centrului Tehnic Dunton din Marea Britanie.

Unitatea de productie avansata a motoarelor EcoBoost din cadrul Fabricii de motoare Ford din Koln a fost proiectata de echipa Ford de inginerie de productie din Dunton, Marea Britanie, in laboratorul Ford de productie virtuala, pentru a atinge nivelul cel mai ridicat de flexibilitate si eficienta. S-au instalat aproape 100 unitati noi de prelucrare si o linie de asamblare de 580 metri, construita special in acest scop. Se utilizeaza 55 de procese automate si 14 procese semi-automate, impreuna cu 90 de statii de lucru pentru muncitorii calificati.

Toate acestea ajuta la asigurarea celor mai inalte standarde calitative si a continuitatii in productie, spune Ford. Tehnologia este capabila de prelucrare cu o precizie de 10 microni, 10–20% din latimea unui fir de par uman, potrivit companiei. Ford a introdus noi tehnici de productie care duc la reducerea volumului de lichid de racire necesar pentru prelucrarea partilor din aluminiu ale motorului la doar patru sau cinci mililitri per componenta, dintr-un necesar anterior de pana la 2 litri, o reducere de peste 99% care contribuie la reducerea poluarii mediului rezultata din procesul de fabricatie.

Noua tehnologie de testare „la rece” permite testarea motoarelor finalizate fara ca acestea sa fie puse efectiv in functiune, reducand astfel utilizarea de combustibil si emisiile de CO2 din cadrul procesului cu 66%, in timp ce 100% din energia ramasa necesara pentru functionarea fabricii provine din surse regenerabile de energie. Necesarul total de electricitate a fost redus cu 66%, prin comparatie cu productia motorului Ford V6 de 4 litri. Tot miercuri, 9 noiembrie, odata cu lansarea in fabricatie a micului propulsor EcoBoost cu trei cilindri, s-a incheiat productia motorului V6 de 4 litri.

Lasa un comentariu