Acasa Industrie RAR spune ca noile taxe de autorizare a service-urilor auto nu ar trebui sa influenteze costurile reparatiilor

RAR spune ca noile taxe de autorizare a service-urilor auto nu ar trebui sa influenteze costurile reparatiilor

de Vlad Barza

Masini in service (sursa - auto1one)
Masini in service (sursa - auto1one)

RAR spune ca aplicarea noilor taxe de autorizare a service-urilor, de la 1 octombrie diferentiat in functie de numarul de marci si de activitati, nu ar trebui sa influenteze pretul reparatiilor. Asociatia service-urilor auto spunea ca aceste taxe au crescut si de zece ori, ca si consecinta reparatiile se scumpesc semnificativ, iar peste jumatate dintre service-urile autorizate vor disparea. Cei de la RAR spun ca lipsa costurilor diferentiate pe numar de marci a dus la aparitia unor service-uri auto cu doi – trei  angajati care doresc sa deserveasca 15-20 de marci.

„Registrul Auto Roman nu doreste sa-si asume riscul de a fi incriminat de catre clientii service-urilor auto, care apeleaza la service-urile independente, bazandu-se pe onestitatea autorizarilor. In realitate costul minimal pe care RAR il solicita nu poate influenta costurile de reparatii, intrucat ele sunt nesemnificative raportate la un numar minim normal de vehicule reparate pe fiecare marca.”, spun cei de la RAR.

„Practica a demonstrat ca lipsa costurilor diferentiate pe numar de marci a dus la aparitia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea pietii. Astfel, au aparut service-uri auto cu 2-3 angajati care doresc sa desfasoare activitati diversificate pentru 15 si chiar 20 de marci. Tot piata este cea care a demonstrat ca service-urile autorizate si de catre producatorii vehiculelor au investit mai mult si mai eficient in logistica, personal, SDV-istica, spatii si conditii de munca mai bune, decat service-urile independente.”, ,mai spune RAR intr-un comunicat de presa.

ASSAI, asociatia care reprezinta interesele service-urilor auto, spunea recent ca acum sunt in tara circa 7.000 de ateliere autorizate RAR, insa scumpirea taxelor ar putea duce la inchiderea a 4.000 dintre ele. Asociatia acuza RAR ca a facut aceste majorari la sfarsitul verii, fara a consulta industria auto si adauga ca In cadrul discutiilor purtate in 25 octombrie 2011 cu reprezentantii RAR, acestia au incercat sa justifice acele majorari printr-un set de masuri pe care urmeaza sa le aplice  in domeniul service-urilor auto, dar fara a oferi garantii scrise ca aceste masuri vor fi puse si in aplicare.

RAR, despre noile taxe de autorizare

In ceea ce priveste autorizarea service-urilor auto Registrul Auto Roman a hotarat, prin aprobarea Consiliului de Administratie in lunile iulie si august 2011, acordarea  autorizatiei diferentiata pe marci si activitati ce vor viza indeosebi calitatea lucrarilor efectuate pentru diverse marci de vehicule, asumarea responsabilitatii service-urilor privind activitatile pe care solicita sa le desfasoare si ordonarea operatorilor din piata serviciilor de tip service auto in functie de capacitatea tehnologica, numarul de angajati si in nici un caz dupa ambitiile personale ale patronilor de service auto sau ale administratorilor acestora.

Aceste costuri cuprind contravaloarea prestatiilor care nu au fost avute in vedere in totalitate atunci cand a demarat aceasta activitate. Ele contin pe de o parte gestionarea dosarului si a documentelor aferente acestuia, corespondenta si emiterea autorizatiei operatorului, precum si evidenta informatica a datelor, iar pe de alta parte prestatia pe care o efectueaza RAR in cadrul auditului initial si al celui de supraveghere atunci cand trebuie sa verifice pe teren toate conditiile prevazute de lege, inclusiv dotarea logistica, SDV-urile (scule, dispozitive si verificatoare) specifice fiecarei marci solicitate, precum si documentatia tehnica necesara reparatiilor.

Costurile privind autorizarea diferentiata pe marci si activitati a service-urilor, ce au intrat in vigoare incepand cu 1 octombrie 2011, nu au nicio legatura cu sustinerea financiara a functionarii ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Control in Transport Rutier), asa cum se vehiculeaza pe anumite canale media, ele fiind propuse si aprobate anterior aparitiei Ordonantei 26/31.08.2011 privind infiintarea ISCTR.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre