Acasa Interviu Kay Segler, seful marcii MINI, despre concurenti: Daca te-ai vopsit blonda nu inseamna ca esti Marilyn Monroe

Kay Segler, seful marcii MINI, despre concurenti: Daca te-ai vopsit blonda nu inseamna ca esti Marilyn Monroe

de Adrian Mitrea

Kay Segler (sursa - BMW)

Nisa in care joaca automobilele MINI este atacata de marci mai accesibile precum Fiat si Citroen, dar si de Audi, cu A1, insa acest lucru pare sa nu conteze pentru vanzarile marcii premium britanice si nici pentru cei care-i conduc destinul. „Daca te-ai vopsit blonda nu inseamna ca esti Marilyn Monroe” , spune Kay Sagler, seful MINI, despre masinile concurente.

Segler a venit de la 1 mai 2011 la conducerea MINI, de la divizia de performanta BMW M. In cadrul unei mese rotunde organizata cu cutiva jurnalisti din presa auto internationala, Kay Segler a vorbit despre ce insemna MINI si cum va evolua in urmatorii ani. Alaturi de el, seful de design al MINI, Anders Warming, venit si el de curand in companie (de la 1 ianuarie 2011), a dat indicii despre ce insemna anumite concepte pentru gama de modele viitoare.

Iata mai jos intrebarile jurnalistilor care au participat la masa rotunda si raspunsurile celor doi oficiali MINI.

Cum veti dezvolta gama Countryman?

Kay Segler: Avem o treime din productie alocata lui Countryman, este un model de succes. Credem ca o versiune coupe, in stilul X6, ar contribui si mai mult la succesul masinii. Este prematur sa spunem ceva in acest sens. N-ar fi inca un produs de nisa, dar ar fi o directie de dezvoltare buna.

MINI Paceman Concept (sursa - MINI)Ca si in trecut, preferem sa avem o crestere sustinuta, lenta, in loc de suisuri si coborasuri. Nu ne grabim sa lansam o varianta noua doar de dragul de a avea o noutate in gama.

Catre ce clienti va adresati produsele?

Kay Segler: Ar fi o greseala si incorect sa ne adresam doar tinerilor. (…) Cred ca avem cea mai pretioasa baza de clienti din lume pentru ca sunt oameni creativi, cu spirit tanar si foarte deschisi. Trebuie sa facem distinctia intre cumparatori si utilizatori. Clientii au intre 25 si 45 de ani, dar soferii sunt mai tineri. Dar oamenii foarte tineri nu-si permit neaparat un MINI nou, asa ca apeleaza la vehicule second-hand. Deja avem circa doua milioane de masini MINI in circulatie si cu cat masina MINI este mai veche, cu atat soferul ei este mai tanar.

Va ganditi la o doua generatie a lui MINI E, electricul?

Kay Segler: Cred ca nu exista un alt producator auto in afara de MINI care sa aiba mai mare experienta in domeniul masinilor electrice. Masinile MINI E au insumat 15 milioane de kilometri, conduse in principal de clienti, si deci stim foarte bine ce fac utilizatorii cu masinile electrice.

MINI E (sursa - 0-100.ro)Suntem constienti ca o masina electrica presupune sacrificarea spatiului, pentru ca trebuie sa pui o baterie in ea. Iar la MINI spatiul este important. Mai exista si solutia utilizarii unui motor cu ardere interna ca generator de electricitate, iar aceasta solutie mananca si spatiul, dar adauga si greutate. Ce este la mijloc? Hibrid plug-in. Aceasta solutie ar putea fi interesanta, dar este prematur sa vorbim.

Spuneti ca aveti mai multa experienta decat Renault in domeniul masinilor electrice?

Kay Segler: Cred ca da. Masinile noastre au parcurs mai mult kilometri si circula deja de mai bine de trei ani.

Dar cand veti utiliza experienta acumulata cu MINI E pe masini de serie larga, pe care sa si le poata cumpara oricine din showroom?

Kay Segler: Uitati-va la BMW. Vine i3, care este o masina mai mare (decat MINI E – n.r.). Nu spunem ca stim cum se comporta un client de masina electrica acum, insa am aflat o multime de lucruri. Unele sunt secrete, altele sunt publice. De exemplu, stim ca oamenii prefera sa reincarce masina acasa si nu in centre comerciale, parcari. E ca si cum te-ai duce la benzinarie si ai pune pompa in rezervor, lasand masina acolo peste noapte. Oamenii vor sa stie ca masina este in siguranta, in garaj.

Aveti o data exacta pentru lansarea de masini plug-in?

Kay Segler: Nu. Evaluam situatia.

Va ganditi sa lansati o sub-marca, asa cum a procedat BMW cu i?

Kay Segler: E prematur sa vorbim, insa cred ca raspunsul ar fi nu. Versiunile diesel pe care le-am lansat de curand nu poarta numele unui sub-brand, deci nu vad ce automobilele propulsate electric ar trebui sa aiba asa ceva.

Care este dimensiunea maxima pe care o poate avea o masina care poarta numele MINI?

Kay Segler: Limite se schimba cu timpul. Daca am fi lansat Countryman din primul an cand am preluat MINI, ar fi fost considerat prea mare si piata l-ar fi respins si nu l-ar fi perceput ca pe un MINI.

Filosofia noastra este sa avem cele mai mici masini din segmentul de piata in care concuram. MINI inseamna mai mult decat dimensiunea unei caroserii. Cand am lansat Countryman multe lucruri au fost noi: o masina de peste patru metri lungime, patru usi, tractiune integrala… Modul in care am impachetat toate acestea este in stilul MINI, prin atitudine, design, proportii.

Nu va simtiti limitati de designul vechiului MINI?

Kay Segler: Suntem foarte creativi si in acest proces cel mai provocator este sa primesti parametri. Imi plac limitarile, imi plac parametri. Originalul MINI ne arata de unde venim si asta ne ajuta sa facem o proiectie mai limpede pentru viitor. Nu cautam in stanga sau in dreapta. Stim de unde venim, iubim orginalul MINI.

V-ati gandit sa reveniti la dimensiunile foarte reduse ale originalului MINI? Sa creati o masina mica, de sub 3,5 metri lungime, ieftina, dedicata navetisitilor?

Kay Segler: Masinile mici nu sunt neaparat ieftine. De ce spuneti ca masinile mici sunt ieftine? Cel mai bun MINI pentru un tanar este un MINI la mana a doua. Ideea ca nu cautam sa producem masini in volume mari. Daca am fi facut asta am fi vandut mai multe masini in trecut si in prezent, dar nu trebuie sa uitam un lucru foarte important: MINI trebuie sa fie o afacere buna pentru trei jucatori. (1) Pentru client, (2) pentru dealeri (3) si pentru BMW Group. Acesti trei actori trebuie sa fie multumiti. Daca ai prea multe masini, nemultumesti dealerii pentru ca ei nu au loc suficient sa expuna masinile. Ar trebui sa investeasca in extindere si poate ca nu vor asta din ratiuni economice.

MINI Rocketman (sursa - MINI)Pe de alta parte, clientii au nevoie de modele noi. Nu multe, nu putine. Un numar potrivit. BMW Group trebuie sa investeasca in cercetare si dezvoltare si in fabrici. Nu e nevoie sa ai modele noi doar de dragul de a avea modele noi. Poti avea editii speciale sau limitate ale unor masini pe care le produci deja, dar un model complet nou nu se justifica mereu pentru niciunul dintre cei trei actori despre care v-am spus.

Nu ne grabim. Acesta este masajul.

Cum stati cu Rocketman? In ce situatie se mai afla?

Kay Segler: Studiem ideea cu calm. Reactiile au fost pozitive atat in ceea ce priveste masina, cat si referitor la anumite elemente ale conceptului. In afara de MINI Coupe, MINI Roadster si o varianta coupe a lui Countryman nu avem in plan alte lansari. Vom ajunge la sapte modele cu acesta din urma si cred ca ajunge.

Anders Warming: Pentru noi designerii a fost important sa desenam masina aceasta. Credem ca reprezinta calea MINI pentru viitor. Am avut aceasta idee intern si am vrut sa o materializam si sa o aratam publicului, presei. Important este ca masina a fost vazuta ca un MINI, dar nu are nici macar un element retro pe ea. Toate valorile MINI au fost proiectate in viitor.

Kay Segler: Discutia este atat de limitata la caroserie in industria auto, insa o marca inseamna mult mai mult decat atat. MINI Connected iti ofera posibilitatea sa ai acces la mii de posturi de muzica prin internet. Asta vrea clientul. MINI nu inseamna doar o declaratie de moda si o masina. Reprezinta un stil de viata dinamic, viu, total diferit fata de alte marci plictisitoare.

MINI este mereu actual. De aceea nu avem un slogan al marcii. Nimeni nu stie cum vor evolua lucrurile, de ce sa limitezi filosofia unui brand printr-un slogan pe care sa-l tot schimbi?

Inteleg deci ca ce am vazut pe Rocketman veti aplica pe urmatoarele generatii ale masinilor actuale, fara sa lansati una mai mica. Corect?

Anders Warming: Da, acesta a fost ideea.

Uitandu-ne la alte marci putem vedea ca dezgroapa nume iconice si lanseaza produse care tintesc la segmentul premium. Ma refer in primul rand la Citroen, cu linia DS, dar mai sunt exemple. Toate aceste produse tintesc segmentul premium si au preturi avantajoase. Care este strategia de pret pentru MINI in viitor?

Kay Segler: Pretul este doar o fateta a unei masini. Valoarea de revanzare este o alta fateta. Iar MINI are un pret stabil de revanzare. De ce? Pentru ca incercam sa nu oferim discount-uri si pentru ca mereu producem mai putine masini decat am putea vinde. Masinile sunt doar o parte dintr-o marca auto, dar nu inseamna totul.

Citroen DS3 (sursa - Citroen)Simtim ca masinile pe care le lanseaza concurentii nostri nu au niciun efect asupra vanzarilor noastre. Si asta pentru ca sunt automobile total diferite, marci diferite.

Adica Audi A1 si Citroen DS3 nu v-au influentat vanzarile?

Kay Segler: Daca esti femeie si te vopsesti blonda nu inseamna ca ai devenit Marilyn Monroe. Nu merge. Corect? Daca te apuci sa copiezi anumite lucruri de la o masina nu e in regula. Nu asa merg lucrurile si clientii sanctioneaza asta.

Anders Warming: MINI este un produs autentic. Nu arata mai bine decat se conduce si invers.

Ce anume veti pastra de la actualele masini MINI pentru cele viitoare? Fata? Alte elemente?

Kay Segler: Nu vrei sa-i dai lista? (catre Warming, rade)

Anders Warmimg: (rade) Sunt o multime de elemente pe care vrem sa le pastram. Farurile lui Countryman sunt noi, insa pastreaza identitatea MINI, iar in interior avem gurile de ventilatie rotunde. Ca designer e foarte greu sa se apuce de treaba pentru o masina complet noua pentru ca fanii ar putea veni si spune „ce i-ai facut marcii mele preferate?” Nu vreau sa se intample asta. Vreau sa se uite la urmatoarea generatie si sa spuna „acum imi place si mai mult”. Acesta este telul meu.

Ce indicii ne puteti da despre noua generatie MINI? Am citit recent stiri potrivit carora viitoarea platforma va putea suporta chiar zece modele

Kay Segler: Vei primi lista mai tarziu (rade)… Deocamdata va pot spune ca va fi interesant de vazut puterea tehnologiei BMW Group care ne va permite sa luam piesele si componentele potrivite de care vom avea nevoie pentru anumite idei. Vom cauta sa folosim arhitectura si componentele in asa fel incat sa reducem costurile si sa avem componente fiabile.

Veti putea produce masini MINI in uzine BMW? Si daca da, veti face asta?

MINI Scooter E Concept (sursa - BMW)Kay Segler: Teoretic da, insa asta nu inseamna ca o vom si face. La Oxford este destul loc pentru cresterea productiei.

Spuneati ca MINI nu inseamna doar masini, ci un stil de viata si si alte produse. La capitolul produse ati prezentat concept pentru un scuter. Veti lansa asa ceva? O bicicleta poate?

Kay Segler: Sunt atat de multe lucruri plictisoare in lume pe care le poti transforma. Avem carti de credit MINI, putem brandui si anima orice. Uneori stau si ma gandesc de ce lumea produselor este atat de plictisoare peste tot in lume… Nu avem insa resursele necesare sa facem MINI orice.

Lasa un comentariu