Acasa Dacia Dacia ar putea permite in viitor publicului larg sa viziteze uzina cu un trenulet electric

Dacia ar putea permite in viitor publicului larg sa viziteze uzina cu un trenulet electric

de Vlad Barza

Trenuletul de vizite de la Dacia (sursa - HotNews)
Trenuletul de vizite de la Dacia (sursa - HotNews)

De cateva luni angajatii Dacia si familiile lor pot vizita uzina intr-un mod inedit printr-un mic trenulet electric de 17 locuri care trece pe la uzina de vehicule, centrul logistic si uzina de motoare si sasiuri. Cei de la Dacia analizeaza posibilitatea ca in viitor sa organizeze astfel de tururi si cu publicul larg daca va exista cerere. In prezent publicul larg nu poate vizita uzina Dacia si nu exista programe de vizita la nicio uzina a grupului Renault.

Automobile Dacia a invitat presa la un tur demonstrativ cu acest trenulet care consta intr-un vehicul electric care tracteaza un vagonet de 17 locuri. Tururile pentru angajati si familiile lor dureaza doua ore, insa cel pentru presa a fost mai scurt. De ce ar vrea angajatii Dacia sa viziteze uzina? Multi dintre ei nu au cum sa ajunga in departamentele in care nu au treaba, iar un astfel de tur organizat este interesant mai ales pentru copiii lucratorilor care altfel n-ar avea cum sa vada locul unde sunt construite masinile.

Jurnalistic vorbind sunt cateva minusuri: trenul are geamuri in care lumina se reflecta masiv, facand aproaape imposibila obtinerea unor poze decente, se merge cu 5 km/h, opririle sunt rare si scurte, iar pasagerii nu au voie sa coboare, neputand simti ambianta din halele de productie. Cei de la Dacia spun insa ca totul este gandit din punct de vedere al sigurantei si adauga ca productia nu trebuie perturbata, iar astfel de vizite controlate evita situatiile in care oaspetii curiosi se aventureaza si in zone unde nu au voie.

Cei de la Dacia spun ca acum doar angajatii si familiile lor pot sa se inscrie (1.200 de oameni au si vizitat uzina din iunie incoace), listele vor fi extinse si cu angajati din intreg grupul Renault din tara si se analizeaza posiblitatea acceptarii vizitelor si din partea publicului larg.

Vizita incepe la Uzina de Vehicule la care se trece rapid prin trei dintre cele patru sectii (presaj, carosare si montaj), dar vopsitoria este evitata pentru ca trebuie sa ramana un mediu ermetic in care sa nu patrunda praful. Linia de montaj are 1,2 km lungime si poate sustine simultan 230 de caroserii. Cadenta de productie la Dacia este de 65 masini/ora. Se trece fara oprire pe langa centrul logisitic si vizita se incheie la Uzina Mecanica si Sasiuri unde sunt produse motoarele, sasiurile, puntile fata/spate, osiile si alte componente esentiale.

Cele mai interesante imagini ale vizitei tin de montarea elementelor mecanice sub caroserie, dar si de montarea diverselor elemente de la exterior. Intre Uzina Vehicule si Uzina de Motoare trenuletul trece pe langa hale uriase, tevi de mari dimensiuni si pe langa o serie de drumuri de acces intern unde se gasesc o sumedenie de semne de circulatie. Ca element inedit, in interiorul platformei exista si radare care sa-i determine pe soferii diverselor masini de transport piese sa nu depaseasca viteza de 40 km/h.

Dacia are circa 15.200 de angajati pe platforma de la Mioveni, 31% fiind femei. In procesul de fabricatie femeile reprezinta 28% din numarul total de angajati. Dacia a produs anul  trecut aproape 350.000 de vehicule, peste 250.000 de motoare si 560.000 de cutii de viteze. Dacia cumpara componente de la 242 de furnizori pe plan mondial dintre care 76 sunt in tara. Cinci furnizori sunt pe platforma de la Mioveni.

Jurnalisti in trenuletul Dacia (sursa - Dacia)
Jurnalisti in trenuletul Dacia (sursa - Dacia)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre