Renault Megane CC Floride nu e un coupe cabriolet obisnuit. Este chiar super exclusivist daca stai sa te gandesti ca au fost produse doar 1.200 de exemplare si ca doar 15 au ajuns in Romania. E tarziu sa-ti treaca prin cap sa-ti cumperi unul pentru ca s-au vandut toate ca painea calda, dar cu siguranta merita sa petreci cateva minute urmarind acest test drive. Nu de alta, dar masina chiar e reusita si merita atentie. Are si minusuri. Dar hai sa le luam pe rand.
Concept
Masina asta s-a nascut pentru a reinvia numele unei legendare decapotabile Renault care si-a trait gloria in anii ’60. Brigitte Bardot avea doar 25 de ani pe atunci si era imaginea lui Renault Floride, ilustrand un stil de viata pur frantuzesc, boem. La fel ca si Brigitte, si Renault Floride s-a schimbat enorm dupa 50 de ani.
click aici pentru galeria foto
S-ar putea ca urmatorii 50 de ani sa ne demonstreze ca cine a cumparat un Megane CC Floride a facut o investitie buna, desi e bine cunoscut faptul ca orice automobil este, in general, o povara pentru buzunar.
Design
Renault Megane CC Floride are o culoare speciala „Ivoire”, de fildes, jante de 17 inch diamantate si un interior superb in toua tonuri, crem cu grena. Culorile sunt inspirat alese si-ti transmit un sentiment de tinerete, boemie si noblete.
Indiferent daca rulezi cu masina acoperita sau decapotata, impactul estetic e la fel de puternic, dar in mod diferit. Masina pare nobila cand e decapotata si foarte sportiva atunci cand e acoperita. La aceasta senzatie contribuie in mod decisiv plafonul negru-lucios, vitrat in totalitate.
Ideea de a pune sticla peste tot e foarte buna pentru ca te poti bucura de aceeasi priveliste indiferent daca alegi sa rulezi cu plafonul in portbagaj sau nu.
Pe aripile fata troneaza inscriptii cu litera „f”, aceeasi care se regaseste si pe nuca schimbatorului de viteze. Daca n-ai mai condus un Renault sau foarte multe masini pana acum s-ar putea sa ai probleme cu nimeritul vitezelor, mai ales daca vorbim de marsarier. In fata schimbatorului troneaza placheta cu numarul 1.078, semn ca doar 122 de astfel de masini au fost construite dupa aceasta.
Tehnologie, confort si dotari
Un CC poate fi o masina deosebita daca stii cum s-o folosesti. Cel mai placut e sa abordezi o zi insorita cu acoperisul la pachet si iti raman chiar si asa 211 litri la dispozitie pentru bagaje. Ideea e ca masina este foarte bine asamblata si extraordinar de silentioasa, asa ca iti lasa ocazia sa te bucuri de toate ingredientele pe care natura ti le ofera: trilurile pasarilor, fosnetul frunzelor aproape uscate si vantul bland de toamna.
Turbulentele sunt neasteptat de mici chiar si fara paravant montat peste scaunele din spate. Deci mica bucata de sticla dintre tetierele spate isi face bine treaba.
In rest, Megane CC Floride iti ofera aceleasi lucruri ca un Megane de top si totul e standard, inclusiv scaunele incalzite, tapiteria din piele + material textil, geamurile electrice (toate patru), instalatia audio cu CD, MP3 si Bluetooth si chiar si sistemul de navigatie TomTom.
Un minus ar fi ca Bluetooth-ul e inutil daca ai iPhone si asta cred ca e valabil pentru toate sistemele de navigatie TomTom montate pe masini Renault pentru ca am mai avut experiente similare si in Fluence.
Tot la capitolul minusuri figureaza si spatiul pentru pasagerii din spate. Doi adulti n-ar putea sta confortabil acolo sute de kilometri, insa pe distante scurte nu sunt probleme. Oricum, problema cu spatiul o are orice decapotabila compacta, asa ca Megane nu e mai prejos sau mai presus decat restul.
Modelul din acest test este echipat cu un propulsor turbo pe benzina de 1,4 litri TCe care livreaza 130 de Cai Putere la 5.500 rotatii pe minut (rpm) si un cuplu maxim de 190 Newton-metru (Nm) de la 2.250 rpm. Propulsorul este echilibrat si bine pus in valoare de transmisia manuala cu sase viteze, dar are un minus: consuma cam mult pentru performantele pe care le ofera.
Asta se explica prin greutatea de 1,6 tone a masinii si prin faptul ca motorul nu dispune de injectie directa si deci nu utileaza foarte eficient carburantul. Media de consum in acest test a fost de 11,3 litri de benzina/100 de kilometri parcursi, rulat in proportii egale in oras si extraurban. Nici acceleratia nu e impresionanta: Megane CC Floride atinge 100 km/h in 10,7 secunde.
Pe sosea
O mare surpriza vine de unde ma asteptam mai putin: modul in care merge efectiv masina. Megane CC Floride cu acest motor TCe este un cabrio foarte silentios, iar suspensia se dovedeste ideala pentru o decapotabila frantuzeasca: moale, rafinata si silentioasa. Cu masina decapotata, pe drumuri inguste, marginite de vegetatie sau pereti, poti chiar asculta suieratul fin al turbinei intre 2.000 si 3.000 rpm. Este clar o masina care te aduce cu stil mai aproape de mediul in care traiesti si te face sa fii parca mai constient de tot ce te inconjoara – de la adierea vantului la claxoane si melteanul care a vrut sa scuipe in masina cand intram cu 60 km/h in Pasajul Victoria si a nimerit, din fericire, parbrizul…
O alta surpriza placuta este calitatea nesperat de buna a fabricatiei. Nimic nu scartaie, bocane, bazaie sau troncane chiar si dupa mai bine de 10.000 de kilometri la bord ca masina de teste pentru presa romaneasca, intr-o tara plina de gropi. Si Megane-ul obisnuit se prezinta bine, dar de la cabrio ma asteptam la mari scartaieli. Nu e un secret pentru nimeni ca masinile decapotabile au o caroserie mai putin rigida si care se torsioneaza la fiecare denivelare vazand cu ochii.
Megane CC Floride nu face exceptie, dar torsiunile se intampla fara ca tu sa auzi ceva. Putine decapotabile, mai ales din categoria celor accesibile, reusesc sa respecte aceasta lege a fizicii fara ca tu sa te sperii ca ti se rupe masina in doua.
Directia e la fel ca la orice Megane, usor artificiala, dar precisa si placuta in ansamblu, iar franele… Franele par cam subdimensionate pentru masina asta. Dupa ce am studiat un pic specificatiile tehnice am si inteles de ce. Discurile au acelasi diamentru ca la un Megane standard, insa CC-ul este mai greu cumai bine de 100 de kilograme. Deci franele, in combinatie cu suspensia moale, iti lasa impresia ca incetinirea masinii pana la o anumita viteza dorita nu se petrece firesc si fara efort.
Concurenti
Pare greu de crezut, dar oferta in ceea ce priveste decapotabilele de volum, accesibile, este foarte restransa si a tot pierdut cate un membru in ultimii ani. Opel a renuntat la Astra TwinTop, Ford a eliminat Focus CC si uite asa singurii competitori ai lui Megane CC au ramas Volkswagen Eos si Peugeot 308 CC.
Concluzii
La un pret de 24.900 euro cu tot cu TVA, Renault Megane CC Floride puncteaza la toate capitolele esentiale. Este o masina bine construita, costa putin si are sanse sa devina un veritabil automobil de colectie peste 50 de ani. Singurele masini rivale sunt Volkswagen Eos si Peugeot 308 CC, dar la mai putin de 25.000 de euro nu le poti cumpara nici macar chele, ce sa mai vorbim de navigatie, scaune incalzite si editii limitate…
Pentru cine suspina dupa versiunea speciala Floride… nu-i bai, Renault Megane CC standard trebuie sa fie o masina la fel de buna, iar in 2012 Renault va veni din nou cu o editie limitata a acestui coupe cabriolet.