Acasa Ford Ford va importa din Germania sisteme turbo pentru motoarele pe care le va produce la Craiova

Ford va importa din Germania sisteme turbo pentru motoarele pe care le va produce la Craiova

de Adrian Mitrea

Turbo Continental pentru motor Ford EcoBoost (sursa - Continental)

Ford va utiliza sisteme turbo concepute de Continental la motorul sau cu o capacitate cilindrica de 1 litru (EcoBoost) pe care va incepe sa-l produca in Romania din prima parte a anului 2012. Turbinele vor fi produse de un partener al Continental, compania Schaeffler, la uzina Lahr din Germania, si importate in Romania pentru a definitiva asamblarea motoarelor, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Ford Romania.

Continental si Schaeffler au activitati in Romania, dar nu produc sisteme turbo la noi in tara.

Noul motor Ford EcoBoost de 1 litru va echipa in prima faza modelul Focus, apoi C-Max si ulterior B-Max – automobil pe care Ford il va produce exclusiv in Romania.

Propulsorul EcoBoost pe care Ford va incepe sa-l produca (si) in Romania dispune de trei cilindri si va fi disponibil in doua variante de putere pe piata globala: 100 Cai Putere (CP) si 120 CP, potrivit surselor citate.

click aici pentru poze cu conceptul gata de productie B-Max

Pe 14 iunie 2011 Ford a anuntat un plan de restructurare a fabricilor sale din Europa, dupa cum urmeaza:

  • In Romania, in loc de Transit Connect, B-Max si un alt vehicul utilitar mai mare vor fi produse doar masini pe platforma B (spre deosebire de Transit Connect care este de clasa C). Asadar este vorba despre B-Max si un nou model pe aceeasi platforma. In plus, va fi fabricat si motorul turbo pe benzina, EcoBoost, cu o capacitate cilindrica de 1 litru. Acest motor va intra in productie in prima parte a anului 2012, iar cutiile de viteze aferente vor fi fabricate in alta parte;
  • La Valencia, Spania, vor fi produse masini pe platforma C: Ford Transit Connectnoul Ford Kuga si continua fabricatia de C-Max. Tot aici vor fi fabricate si motoare EcoBoost (turbo pe benzina) de 2 litri;
  • Uzina Saarlouis, Germania, unde a intrat in productie noul Focus, va produce in continuare acest model si viitoarea generatie a acestuia. Din 2012 in Germania va fi produsa si versiunea electrica a Ford Focus;
  • Fabrica din Koln, Germania, va construi o versiune imbunatatita a Fiesta incepand de anul viitor (facelift), precum si o versiune complet noua a modelului Fiesta. Motorul EcoBoost care va fi produs in Romania va fi fabricat si in aceasta uzina din Koln;
  • Uzina Ford Otosan din Kocaeli, Turcia, va construi un nou model de vehicul comercial usor, in plus fata de noua generatie de autovehicule Transit. Deci Transit Connect nu va mai fi produs in Turcia. Initial in Romania trebuie sa fie produs, pe langa Transit Connect, si un alt vehicul comercial, insa Nenzen nu a putut confirma ca autovehiculul utilitar care va fi fabricat in Turcia este cel pe care trebuia sa-l produca uzina Ford din Craiova.

Lasa un comentariu