Acasa Opel Opel lucreaza la cutii de viteze cu dublu ambreiaj si injectie directa pentru motoare mici pe benzina

Opel lucreaza la cutii de viteze cu dublu ambreiaj si injectie directa pentru motoare mici pe benzina

de Adrian Mitrea

Sigla Opel (sursa - 0-100.ro)

Opel lucreaza la transmisii robotizate cu dublu ambreiaj si la sisteme de injectie directa pentru motoare mici pe benzina, intentionand sa le popularizeze pe piata in urmatorii ani, a declarat pentru 0-100.ro Jean-Philippe Kempf, purtator de cuvant al Opel in Europa. Prin investitia in aceste doua tehnologii Opel nu face decat sa recupere terenul pierdut in fata rivalilor.

In prezent Opel nu are in oferta cutii de viteze cu dublu ambreiaj, iar rivali precum Grupul Volkswagen si, mai nou, Ford si Renault au introdus astfel de transmisii pe masinile lor. Cea mai cunoscuta si raspandita transmisie robotizata din lume este DSG (Direct Shift Gearbox), lansata de Grupul Volkswagen.

Ford a inceput sa comercializeze din 2010 o cutie de viteze similara, numita Powershift, iar Renault a lansat, tot in 2010, transmisia EDC (Efficient Dual Clutch).

Aceste cutii de viteze sunt percepute ca automate de utilizator, insa mecanic vorbind ele sunt niste transmisii manuale, controlate electronic, si dispun de doua ambreiaje. Prin intermediul acestora schimbarea treptelor se face foarte rapid si eficient, fara intreruperea tractiunii.

„Lucram la transmisii cu dublu ambreiaj si le vom lansa in viitor”, a spus Kempf pentru 0-100.ro, la Salonul Auto de la Frankfurt.

In ceea ce priveste injectia directa, cel mai mic propulsor Opel pe benzina din prezent care dispune de asemenea tehnologie este unul turbo de 2 litri, popular in echiparea modelului Insignia. Propulsoarele turbo mai mici ale marcii, de 1,4 litri si 1,6 litri, nu au injectie directa – tehnologie care permite performante mai ridicate, combinate cu un consum mai mic de carburant (fata de tehnologia cu injectie multipunct sau monopunct).

„Multa lume uita ca noi avem de fapt injectie directa pe benzina, pe motorul de 2 litri. Dar lucram la implementarea injectiei directe si pe motoarele noastre mai mici”, a explicat Kempf.

Si din acest punct de vedere Opel este cu un pas in spatele rivalilor. PSA Peugeot Citroen a dezvoltat impreuna cu BMW un propulsor turbo pe benzina de 1,6 litri cu injectie directa (echipeaza modele MINI, Peugeot si Citroen), Volkswagen are aceasta tehnologie raspandita pe toate motoarele, iar Ford a lansat familia de propulsoare EcoBoost (1,6 litri, urmeaza 1 litru). Dintre marii producatori auto importanti din Europa doar Renault mai foloseste injectie multipunct pe propulsoare pe benzina moderne, supraalimentate cu turbina.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu