Opel s-a rupt cumva de trecutul sau in 2008, cand a lansat Insignia – modelul care a salvat marca de la trecerea prin apele tulburi ale schimbarii de proprietar. Acum gama de modele este proaspata, General Motors (GM) tine mult la Opel, iar masinile vor continua sa creasca din punct de vedere calitativ, spune, intr-un interviu acordat 0-100.ro, William Mott, director de marketing in Europa pentru cele mai mici masini ale marcii germane. Chiar si asa, „Opel nu va deveni o marca aroganta si scumpa”, potrivit lui Mott.
Adrian Mitrea: Presa auto internationala scrie ca proiectul Junior a fost abandonat. Este adevarat?
William Mott: Nu am anulat sau anuntat schimbari in ceea ce priveste planurile noastre. Ce am spus legat de Junior, masina noastra mai mica decat Corsa, este ca va fi lansata, o avem in plan si va fi construita in Eisenach, Germania.
Adrian Mitrea: Junior poate deveni o familie de masini mici si sa includa si o versiune de serie a lui RAKe, de exemplu? Junior isi poate depasi statul de model singular?
William Mott: Junior si RAKe sunt idei complet diferite. Junior este o masina ce va fi pozitionata sub Corsa, cu accentul pus pe stil, personalizare. RAKe reprezinta o solutie de mobilitate individuala, electrica, despre care noi credem ca poate face transportul electric personal accesibil multor clienti.
Adrian Mitrea: Marca Opel a fost multi ani cea mai accesibila marca auto germana, cu produse simple si fiabile. Acum putem vedea ca marca s-a schimbat complet odata cu Insignia, culminand acum cu Zafira Tourer. Mai devreme vorbeati de personalizare… Care este calea Opel? Isi schimba cursul stiut si trece de la masini simple la masini sofisticate?
William Mott: Ceea ce corect ati observat este o crestere constanta a calitatii produselor noastre si a nivelului de aspiratie. Daca ne uitam la Vectra si Insignia, la Zafira si Zafira Tourer, Astra… am imbunatatit produsele, designul, am adaugat emotie. Dar cu siguranta vom ramane devotati principiilor care ne-au consacrat, sa fim o marca germana accesibila si sa aducem tehnologia la niveluri de pret la care multi oameni sa si-o poata permite.
Adrian Mitrea: Multe elemente inatalnite la Insignia, Astra si Zafira Tourer ma duc cu gandul la masini premium. De ce?
William Mott: Aceasta este si ideea. Vrem ca oamenii sa descopere aceste lucruri si sa poata cumpara un produs premium, aspirational, la un pret accesibil.
Adrian Mitrea: Dar care este strategia pentru Opel, dupa ce General Motors (GM) a decis sa nu mai vanda marca si in contextul in care Chevrolet creste puternic in Europa. Nu cumva Opel si Chevrolet se concureaza sau se vor concura in curand? Poate deveni Opel marca premium a GM in Europa, iar Chevrolet cea accesibila?
William Mott: Veti vedea ca prezenta cu ambele marci, Opel si Chevrolet, in Europa este un mare castig pentru noi. Aceste doua marci concureaza impreuna si cresc cota de piata a GM. Cercetarile ne-au aratat ca exista interactiune destul de mica intre clientii care se uita la Chevrolet si cei care vor un Opel sau invers. E clar ca avem public tinta diferit. Chevrolet vine pe partea practica, la un pret accesibil, iar Opel mizeaza pe calitate ridicata, design emotional. Cele doua marci sunt complementare pe piata europeana.
Adrian Mitrea: Multe marci de volum vor sa urce tot mai sus, spre premium, si marcheaza acest lucru prin masini speciale sau linii de modele speciale. Ma gandesc in principal la Citroen, cu a lor linie DS. Cum va proceda Opel?
William Mott: Vom face mari investitii in Opel si vom lansa multe masini noi. Este vorba despre 30 de noutati pana la sfarsitul lui 2014. Putem spune despre strategia privind numele masinilor sau a liniilor de produse din motive concurentiale, dar veti vedea masini incitante in acea lista de 30 de care v-am vorbit.
Strict personal, ma feresc sa alatur cuvantul premium marcii Opel pentru ca el nu inseamna doar calitate, ci si un pret ridicat. Ori la Opel nu despre asta este vorba. Pastram rigiditatea germana, calitatea si preturile.
Nu suntem si nu vrem sa devenim o marca aroganta si scumpa. Suntem o marca accesibila majoritatii europenilor.
Adrian Mitrea: Insignia este primul model lansat ca parte a noii strategii si are deja ceva ani in spate. Cand vom vedea versiunea restilizata (facelift)?
William Mott: Din motive competitive nu pot sa spun asta, insa avem imbunatatiri ale produsului la fiecare 6 luni, cu noi motorizari, noi echipamente si setari. Nu este o masina care sa aiba nevoie de un facelift. Este o masina foarte actuala (…).
Adrian Mitrea: Cum priviti segmentul SUV-urilor de oras, in care joaca Nissan Juke?
William Mott: Exista cerere in crestere pentru asemenea masini si analizam cu atentie segmentul.
William Mott va deveni, de la 1 noiembrie 2011, seful Opel in Australia.