Acasa Industrie Bob Lutz, fost vicepresedinte al General Motors, se alatura unei noi companii auto, VIA Motors

Bob Lutz, fost vicepresedinte al General Motors, se alatura unei noi companii auto, VIA Motors

de Adrian Mitrea

Bob Lutz (sursa - GM)

Fostul vicepresedinte al General Motors (GM) Bob Lutz, 79 de ani, considerat unul dintre parintii modelului electric cu extensor de autonomie pe benzina Chevrolet Volt, se alatura unei noi companii auto, denumita VIA Motors, specializata in convertirea automobilelor conventionale produse de GM in, surpriza!, masini electrice cu extensor de autonomie pe benzina, a anuntat mica firma auto.

Desi s-a retras in 2010 din cadrul GM, Lutz este in continuare consultant al companiei auto americane, iar noul sau post de membru al consiliului de directori in cadrul VIA Motors nu va afecta relatia contractuala cu GM, potrivit unui purtator de cuvand al acestui grup auto.

Printr-un parteneriat pe care-l are cu GM, VIA Motors transforma pick-up-uri GM in masini electrice cu extensor de autonomie pe benzina. Tehnologia este dezvoltata de VIA Motors fara ajutorul GM, care are pe Chevrolet Volt un sistem de propulsie similar.

„In lunga mea cariera in care am lucrat pentru GM, Ford, Chrysler si BMW consider ca Chevrolet Volt este cea mai importanta masina facuta de noi. (…) Sunt bucuros sa ma alatur VIA Motors pentru a extinde orizontul masinilor electrice cu extensor de autonomie si pentru a pune umarul ca crearea viitoarei generatii de autovehicule electrificate”, a declarat Lutz intr-un comunicat de presa. El precizat pentru Automotive News ca utilizarea tehnologiei de pe Volt face mai mult sens pe vehicule mai mari decat pe automobile compacte.

Creatorii lui Chevrolet Volt/Opel Ampera sustin ca este o masina electrica pentru ca rotile sunt invartite de un motor electric de 150 de Cai Putere, dar in fapt Volt/Ampera functioneaza ca un automobil hibrid, avand in total trei motoare conectate in serie. Este vorba despre unul electric principal, de 150 Cai Putere (CP), de unul electric auxiliar, de 72 CP, care functioneaza si pe post de generator la franare sau cand este invartit de al treilea motor, unul cu ardere interna, pe benzina, de 1,4 litri, ce dezvolta 86 CP.

Rotile masinii sunt invartite aproape mereu de motorul electric de 150 CP, dar in cazuri extreme (accelerare puternica atunci cand bateria este aproape descarcata) poate fi conectat la roti si propulsorul cu ardere interna. Trebuie retinut faptul ca chiar si atunci cand energia din baterie se epuizeaza, rotile masinii sunt invartite in mod normal tot de propulsorul electric de 150 CP, dar energia vine, in aces caz, din arderea benzinei.

Puterea este trimisa rotilor printr-un sistem de transmisie cu angrenaj planetar. Este o solutie tehnica complicata si greu de explicat, dar importanta este ideea de baza: Rotile pot fi invartite de oricare dintre cele doua motoare principale – cel electric mare si cel pe benzina, iar propulsorul electric secundar (de 72 CP) intervine pentru a livra putere suplimentara cand e cazul, recupereaza energie la franare si asigura energia necesara rularii atunci cand extensorul de autonomie functioneaza.

Lasa un comentariu