Toyota are la standul sau de la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie) o noua varianta de caroserie pentru modelul Prius, denumita Prius+, care dispune de sapte locuri, noua generatie a masinii de clasa mica Yaris, o varianta restilizata (facelift) a limuzinei medii Avensis si o noua versiune a hibridului Prius, mai avansata, reincarcabila la priza.
Monovolumul Prius+ va ajunge in showroom-urile din Europa in prima parte a anului 2012 si este practic sinonimul modelului Prius V prezentat in ianuarie 2011 pentru piata americana, doar ca are sapte locuri in loc de cinci.
galeria foto de la standul Toyota
Hibridul Prius Plug-In (conectabil la priza) are performante mai ridicate in modul pur electric decat Prius-ul original, putand parcurge pana la 20 km utilizand energie electrica, fata de doar 3-5 km pentru versiunea clasica a masinii. Toate cele trei variante ale Prius (standard, Plug-In si Prius+) se vor gasi simultan pe piata. Spre deosebire de Prius Plug-In, Prius hatchbak si Prius+ nu se pot reincarca la priza, energia pentru motorul electric fiind obtinuta prin intermediul franelor regenerative si prin arderea de benzina.
Prius+ este mai lung, mai lat si mai inalt fata de modelul din care deriva, Prius hatchback. Compania spune ca cele trei randuri de scaune lasa 200 litri spatiu pentru bagaje in mod normal, dar spatiul se extinde la 535 litri cand al treilea rand este pliat.
click aici pentru poze oficiale cu Prius+
Toyota noteza ca pachetul de baterii folosit la Prius+ este compact si astfel ramane mai mult loc pentru pasageri si bagaje. Masina are deci acumulatori tip litiu-ion si nu tip nichel-metal cum au restul de masini hibride ale marcii. Pe langa motorul electric este prezent si un motor pe benzina de 1,8 litri.
Avensis a primit un facelift destul de consistent, cu noi blocuri optice.
Lansat pentru prima data in 1999 pe piata europeana, Yaris a ajuns acum la a treia generatie. Noul model are 3.885 mm lungime (+100 mm), 1.695 mm latime (la fel), 1.510 mm inaltime (+20 mm), un ampatament de 2.510 mm (+50 mm). Volumul portbagajului a crescut la 286 litri.
click aici pentru poze oficiale cu noul Yaris
Interiorul noului Yaris este orientat spre spre sofer, pozitia de condus a devenit mai ergonomica, iar materiale sunt moi la atingere. Astfel, masina de oras a japonezilor pare sa faca un pas inainte in materie de calitate, dar a pierdut un element de invidualitate: bordul cu instrumente amplasate in centrul acestuia.
Pe noul Yaris sunt disponibile trei motorizari, dintre care doua pe benzina si una diesel:
- 1 litru (998 cmc) cu trei cilindri, aspirat (fara turbo), pe benzina, ce dezvolta 69 Cai Putere (CP) la 6.000 rotatii pe minut (rpm) si un cuplu maxim de 93 Newton-metru (Nm) la 3.600 rotatii pe minut. Acest propulsor poate fi cuplat exclusiv la o transmisie manuala cu 5 viteze si poate trimite masina pana la 100 km/h in 15,3 secunde, viteza maxima fiind de 155 km/h;
- 1,33 litri (1.329 cmc) cu patru cilindri, aspirat (fara turbo), pe benzina, ce dezvolta 99 CP la 6.000 rpm si un cuplu maxim de 125 Nm la 4.000 rpm. Acest motor poate fi imperecheat fie cu o transmisie manuala cu sase viteze, fie cu una cu variatie continua (CVT), denumita Multidrive S, ce poate simula un mod semiautomat cu 7 viteze. Indiferent de tipul de transmisie, acceleratia pana la 100 km/h se face in 11,7 secunde, iar viteza maxima este de 175 km/h;
- 1,4 litri (1.364 cmc) D-4D cu patru cilindri, turbo diesel, ce dezvolta 90 CP la 3.800 rpm si un cuplu maxim de 205 Nm intre 1.800 si 2.800 rpm. Acest propulsor trimite masina la 100 km/h in 10,8 secunde si o poate duce pana la maximum 175 km/h, indiferent daca este cuplat la o transmisie manuala cu sase viteze sau la una automata tot cu sase trepte (Multimode).
Masina beneficiaza de suspensie independenta pe rotile din fata si are bara de torsiune pe spate.
Noul Yaris concureaza cu modele precum Chevrolet Aveo, Opel Corsa, Peugeot 207, Citroen C3, Volkswagen Polo, Renault Clio, Dacia Sandero, Fiat Punto, Ford Fiesta, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Rio, Mazda2, Seat Ibiza, Skoda Fabia si Suzuki Swift.
Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.