Peugeot are doua noutati importante la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie): un concept de automobil indraznet denumit HX1 si mai realistul 508 RXH – o versiune crossover a break-ului 508, cu propulsie hibrida, care pare sa concureze cu Audi A4 Allroad. HX1 este inspirat de pantofii de lux si realizat in colaborare cu designerul de incaltaminte Pierre Hardy. La fel ca un pantof, masina se adapteaza in functie de posesorul ei, spune constructorul auto.
Peugeot HX1
Conceptul Peugeot HX1 este practic un concept de masina de familie care pune accentul pe sportivitate si aerodinamica. Masina a fost creata pentru a anticipa solutii constructive si estetice dintre cele mai diverse. Conceptul dispune de flapsuri si un eleron care se adapteaza in functie de viteza masinii, obtinand astfel un coeficient aerodinamic bun (0,28) pentru aceasta categorie de vehicule.
galeria foto de la standul Peugeot
HX1 are loc pentru sase pasageri, scaunele din spate fiind integrate in spatele celor doua din fata. In locul oglinzilor sunt camere video, iar in interior pasagerii dispun de minibar si expresor de cafea.
Masina are 4.954 mm lungime, 1.990 mm latime si 1.373 mm inaltime.
click aici pentru poze oficiale cu Peugeot HX1
Peugeot HX1 este pus in miscare de un sistem de propulsie hibrid, denumit HYbrid4. Acesta este alcatuit dintr-un propulsor turbo diesel de 2,2 litri, cu filtru de particule (FAP), care dezvolta 204 Cai Putere (CP), si unul electric de 70 kW/95 CP (299 CP in total). Motorul diesel invarte rotile din fata, iar cel electric pe cele din spate. Masina poate rula exclusiv electric pe distante de pana la 30 km, motorul fiind alimentat de la baterii litiu-ion ce se pot reincarca la o priza conventionala de 240 V.
Consumul mediu de motorina este de 3,2 litri/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon se ridica la 83 grame/km.
Peugeot 508 RXH
Peugeot a prezentat primele detalii despre versiunea hibrida a limuzinei de clasa medie 508, denumita 508 RXH, in iulie, insa premiera fizica mondiala va avea loc la Frankfurt.
In cazul lui 508 RXH sistemul de propulsie HYbrid4 este alcatuit dintr-un propulsor turbo diesel de 2 litri, cu filtru de particule (FAP), care dezvolta 163 Cai Putere (CP), si unul electric de 37 CP (200 CP in total). Masina poate rula exclusiv electric la viteze mici (in oras de exemplu), iar toate patru rotile pot avea tractiune, in caz de nevoie (4×4). Emisiile de dioxid de carbon ale Peugeot 508 RXH sunt de 109 grame pe kilometru, iar consumul mediu declarat de producator este de 4,2 litri de motorina pentru 100 km parcursi. Sistemul de propulsie hibrid va putea fi comandat doar pe varianta break, sub forma acestui RXH, din primavara lui 2012, a anuntat constructorul auto francez.
click aici pentru poze oficiale cu Peugeot 508 RXH
Pentru a diferentia Peugeot 508 RXH de celelalte modele 508 sw (break), interiorul beneficiaza de materiale superioare calitativ si combinatii unice de culori si texturi. De asemenea, in echiparea standard a variantelor hibride intra si jantele din aliaj de 18 inch, plafonul panoramic, scaunele din fata reglabile electric, geamurile fumurii, sistemul head up display, instalatia audio de top si navigatia de ultima generatie.
Grupul auto francez PSA Peugeot Citroen estimeaza ca va produce anual 100.000 de automobile hibride, pentru ambele marci, in perioada 2015-2020, ceea ce ar insemna sub 5% din vanzarile anuale ale grupului PSA.
Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.