Acasa Audi Frankfurt live: Standul Audi ne dezvaluie noul A2, performantele S6, S7 si S8, precum si electricul urban concept

Frankfurt live: Standul Audi ne dezvaluie noul A2, performantele S6, S7 si S8, precum si electricul urban concept

de Adrian Mitrea

Audi urban concept (sursa - 0-100.ro)

Audi expune la standul sau de la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie) un concept care ne dezvaluie cum va arata noul Audi A2, precum si studiul urban concept ce anticipeaza un viitor vehicul minimalist de oras. Mai palpabile si regasibile in showroom-uri incepand cu lunile care urmeaza sunt insa versiunile de performanta S pentru limuzinele de varf ale marcii: S6, S6 Avant, S7 si S8. Toate dispun de un motor nou dezvoltat, un V8 de 4 litri, capabil sa livreze pana la 520 Cai Putere (CP).

Informatia pe scurt:

  • Audi A2 concept arata intentiile marcii din Ingolstadt de a relansa modelul de clasa mica A2 care a fost aproape un esec comercial, fiind prea scump si prea avansat pentru timpul sau (1999-2005);
  • urban concept si urban concept spyder sunt variatii pe aceeasi tema: masina electrica de oras, minimalista, cu doua locuri. Prima este acoperita, iar a doua este decapotabila si arata dorinta Audi de a juca un rol important pe piata masinilor electrice de oras;
  • S6, S7 si S8 dispun toate de acelasi motor, un V8 de 4 litri biturbo care dispune de o tehnologie ce dezactiveaza patru din cei opt cilindri atunci cand nu este nevoie de ei;
  • RS 5 vine cu un motor de 4,2 litri ce dezvolta 450 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde

galeria foto de la standul Audi

A2 concept

Automobilul are propulsie electrica si, daca BMW anunta faruri cu tehnologie laser pe viitoarele modele, Audi spune ca pe A2 Concept debuteaza stopuri de ceata cu laser. Acestea emit fascicule ordonate in asa fel incat, in ceata, sa creeze holograma unui triunghi de avertizare pentru soferii care vin din spate, a anuntat constructorul auto german. Pentru faruri Audi spune ca utilizeaza o tehnologie cu LED imbunatatita, cu fascul matrice. LED-uri si microreflectoare genereaza o lumina a farurilor de inalta rezolutie, neorbitoare, iar stopurile isi autoadapteaza iluminarea in functie de conditiile de luminozitate exterioare.

fotografii oficiale cu Audi A2 concept

A2 Concept are loc pentru patru pasageri, avand 3,80 metri lungime, 1,69 metri latime 1,49 metri inaltime.

Dealungul caroseriei se gaseste o banda cu LED-uri ce poate ilumina in diverse moduri. Alte LED-uri, de culoare rosie, se aprinde in functie de forta cu care soferul franeaza, avertizandu-i astfel pe toti participantii la trafic in legatura cu statul masinii in trafic.

Instrumentele de bord sunt compuse dintr-un afisaj principal de 7 inch, alaturi de inca doua aflate la extremitatile acestuia. Desi Audi spune ca masina este „propulsata electric, pentru a avea agilitate si autonomie mare”, nu da detalii despre motorul conceptului.

Primul Audi A2 a fost produs intre anii 1999 si 2005 si avea o caroserie usoara din aluminiu. Audi a renuntat sa-l mai produca, din cauza vanzarilor slabe, generate inclusiv de pretul prea mare pentru categoria din care facea parte (segmentul B).

urban concept si urban concept spyder

Aceste doua masini electrice de oras vin pe aceeasi idee ca Nissan Land Glider si Renault Twizy (deja disponibil la vanzare in anumite piete). Desi sunt deocamdata concepte, aceste vehicule sunt destinate aglomerarilor urbane si combina elemente de la masinile de curse, de la vehiculele recreationale si de la automobilele de oras, spune constructorul.

Audi urban concept si derivatul sau spyder nu se bazeaza pe o alta masina si sunt construite de la zero avand in minte ideea de a reduce la maximum greutatea si de a asigura o experienta sportiva la volan. Rotile de 21 inch sunt independente de caroserie si fiecare beneficiaza de cate o protectie.

fotografii oficiale cu urban concept si urban concept spyder

In interior este loc pentru sofer si un pasager. Pedalele si volanul pot fi ajustate in functie de inaltimea si preferintele celui de la volan. Habitaclul este confectionat din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP), fiind usor si rezistent. Propulsia este asigurata de doua motoare electrice (denumite e-tron de catre Audi), alimentate de la o baterie litiu-ion.

Tripleta S6, S7 si S8

Toate noile modele din linia sportiva S vin cu acelasi motor, o unitate V8 de 4 litri, insa puterea este adaptata in functie de model. Practic, acest nou motor biturbo V8 il inlocuieste pe cel V10 de 5,2 litri natural aspirat (fara turbo), reusind sa ofere performante superioare si consum mai redus cu 25%. Acest nou motor dispune de o tehnologie de anulare a patru cilindri din cei opt atunci cand nu este nevoie de ei.

Audi S6S6 Avant (vezi poze) si S7 (vezi poze) vin cu o varianta de 420 Cai Putere (CP) a propulsorului V8. Cuplul maxim dezvoltat de motor este de 550 Newton-metru (Nm), livrat constant intre 1.400 si 5.300 rotatii pe minut (rpm).  Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 4,9 secunde pentru toate cele 3 modele (S6, S6 Avant si S7). Consumul mediu este de 9,7 litri benzina/100 km pentru S6 si S7 si de 9,8 litri/100 km pentru S6 Avant, spune constructorul.

In cazul lui Audi S8 (vezi poze), motorul turbo V8 livreaza 520 CP si un cuplu maxim de 650 Nm intre 1.700 si 5.500 rpm. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 4,2 secunde, iar consumul mediu este de 13,2 litri de benzina/100 km.

Viteza maxima a tuturor acestor masini este limitata electronic la 250 km/h. Asa cum era de asteptat, intreaga familie de modele S afiseaza noi trasaturi de design in interior si exterior, cu accentul pe sportivitate.

Audi RS 5

RS5 Coupe are un propulsor V8 aspirat (fara turbo) de 4.163 centimetri cubi (cc), cu performante similare motorului V10 de pe Audi R8. Motorul de 4,2 litri FSI ofera 450 CP la 8.250 rotatii pe minut (rpm), cu un cuplu maxim de 430 Newton-metru (Nm) disponibil intre 4.000 si 6.000 rotatii pe minut (rpm). Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 4,6 secunde, iar viteza maxima poate fi limitata electronic, la cerere, intre 250 si 280 km/h.

RS5 Coupe are in standard o cutie de viteze S tronic cu sapte trepte de viteza. La fel ca celelalte modele RS, Audi RS 5 Coupe beneficiaza de tractiunea integrala permanenta quattro, distribuita 40% pe fata si 60% pe spate. In functie de necesitate puterea poate fi distribuita pana la 70% pentru puntea fata si 85% pentru rotile din spate.

Audi RS 5 este cu 23 de milimetri mai lung decat modelul Audi A5 si cu 6 milimetri mai lat.

Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.

Lasa un comentariu