Fiat are la standul sau de la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie) o noua generatie a masinii de oras Panda, aceasta fiind principala atractie. Ca premiere mai putin importante avem o versiune cu tractiune integrala a modelului de familie Freemont, derivat din Dodge Journey, o versiune usor imbunatatita a lui Punto, care acum vine si cu un motor TwinAir cu doi cilindri, precum si editii speciale pentru micul 500 si Qubo.
Panda a ajuns la a treia generatie si ramane o masina „neconventionala”, potrivit Fiat, dar ajunsa la maturitate. Acum are 3,65 metri lungime, cu cativa centimetri mai mult decat generatia pe care o inlocuieste, inaltimea este de 1,55 metri, iar latimea de 1,64 metri. Masina ofera loc pentru cinci pasageri. La capitolul propulsie are, pentru inceput, patru versiuni de motorizare: TwinAir de 0,9 litri de 65 Cai Putere (CP) si 85 CP (cu turbo), 1,2 litri de 69 CP si 1,3 litri Multijet (turbo diesel) de 75 CP.
galeria foto de la standul Fiat
Masina va putea fi comandata in urmatoarele luni in trei niveluri de echipare si zece culori de carosierie. La inceput va fi disponibila versiunea cu tractiune fata, insa va aparea apoi si varianta 4X4.
Modelul Fiat Panda a fost lansat in 1981, pana in 2004 au fost doua facelift-uri, iar apoi a aparut a doua generatie. S-au vandut 8,5 milioane de exemplare pana in prezent, iar modelul a castigat trofeul „Masina Anului in Europa” in 2004.
click aici pentru poze oficiale cu Fiat Panda
Fiat Freemont vine in premiera mondiala cu tractiune 4×4 (AWD) pe motorizarile de 2 litri turbo diesel (Multijet) de 170 CP si 3,6 litri benzina (aspirat, fara turbo), V6, de 280 CP – ambele cu transmisie automata cu sase viteze. Intre 40 si 105 km/h sistemul de vascocuplaj Torsen responsabil de tractiunea integrala distribuie mai multa putere rotilor din spate, pentru ca masina sa fie mai agila pe viraje.
Punto primeste motorul cu doua pistoane TwinAir, turbo, ce dezvolta 85 CP. Pe langa noul motor, Punto are si o noua varianta de echipare si modificari stilistice minimale. Si propulsorul de 1,3 litri turbo diesel (Multijet) a fost imbunatatit, puterea urcand de la 75 CP la 85 CP.
Ca instrument de marketing si element de modernitate Fiat lanseaza si Drive Mobile, o solutie care poate arata soferului, pe smartphone, cat de economic a condus si unde ar putea sa-si imbunatateasca performantele. Sistemul permite conectarea cu prietenii pe retele sociale si impartasirea experientei de condus eco.
Fiat 500 vine cu un pachet byAbarth, oferind astfel posibilitatea fanilor marcii italiene de performanta sa-si cumpere un 500 stil Abarth, dar care nu este un Abarth 500 veritabil. Deci o solutie mai ieftina pentru a avea o masina aratoasa, cu performante obisnuite. De asemenea, la standul Fiat mai sta expus si un model chic; 500 by Gucci – o continuare a colaborarii de lunga durata dintre cele doua branduri.
Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.