Producatorul de baterii Rombat are discutii avansate cu Grupul Volkswagen pentru a-i furniza baterii pentru masini micro hibride din 2013, ceea ce inseamna ca firma romaneasca a renuntat la discutiile cu Ford pentru a livra baterii uzinei pe care marca americana o detine la Craiova. Aceasta miscare vine in contextul in care Rombat este deja furnizor al Aliantei Renault Nissan si al Grupului auto francez PSA Peugeot Citroen.
Oficialii Rombat au declarat, intr-o conferinta de presa organizata pentru a lansa un nou tip de baterii (Terra HD), ca produsele (bateriile) pentru Grupul Volkswagen trebuie sa fie gata de livrare din 2013, parte a strategiei companiei din Bistrita de a-si aduce in portofoliu inca un producator auto pentru echiparea de prim-montaj (OEM).
Anul trecut, seful Rombat, Ioan Repede, declara pentru 0-100.ro ca poarta discutii cu Ford pentru a furniza baterii pentru masinile pe care Ford le (va) produce la Craiova.
Avand in vedere ca Rombat doreste sa devina furnizor doar pentru un singur nou producator auto, atunci concluzia nu poate fi decat aceea ca asteptata afacere cu Ford pica.
Rombat doreste sa-si majoreze capacitatea de productie de baterii cu un milion de unitati pana in 2015 (+42%), sa-si creasca cifra de afaceri cu pana la 100 milioane euro (+53%) si sa-si mareasca exporturile cu 50%, prin castigarea unui nou client OEM. Numarul de angajati ar trebui sa creasca cu 108 persoane (+16%).
Rombat este furnizor pentru Dacia din 1996, catre care livreaza circa 350.000 baterii/an, iar pentru Peugeot livreaza baterii din 2008 (150.000 unitati/an). Pentru uzina Nissan din Rusia Rombat a inceput livrarile in 2010.
Ulterior, cand va exista cerere pe piata de inlocuire, Rombat vrea sa inceapa sa comercialize baterii pentru masini micro hibride si catre clienti finali, prin reteaua de distributie si montaj.
Versiunile cele mai simple ale masinilor hibride, asa-zisele micro hibride, se refera la:
- micro hibrid 1, adica masini echipate cu tehnologie Start & Stop, care opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intenioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate si la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transimisii manuale);
- micro hibrid 2, care presupune existenta unui sistem Start & Stop in asociere cu un sistem de recuperare a energiei la franare (pe principiul dinamului de bicicleta).