Dupa ce s-a zbatut in zadar din primavara incoace sa obtina acorduri clare de finantare, producatorul auto Saab a decis sa intre in reorganizare voluntara, la mai putin de doi ani dupa un moment la fel de greu cand a fost aproape de lichidare in. A fost numit un administrator judiciar independent care va lucra conform legilor suedeze si se spera ca in trei luni va fi gasita o solutie. Compania spune ca are 11.000 de comenzi pentru masini si a semnat intelegeri preliminare cu doua firme chineze.
Saab a decis ca cea mai buna varianta este sa ceara intrarea sub protectia legii falimentului si spera ca va putea gasi intelegere din partea creditorilor pana cand vor veni fondurile promise de companiile chineze Pang Da si Youngman.
In trei saptamani creditorii vor avea in fata planul de reorganizare, iar ca administrator care sa gestioneze intregul demers a fost numit acelasi avocat care a efectuat, cu succes, reorganizarea Saab din 2009 cand constructorul a scapat de faliment.
Saab va cere de la statul suedez garantii pentru ca salariile angajatilor sa fie platite, mai ales ca oamenii nu si-au primit banii pe august.
Daca justitia va aproba planul prezentat de Saab, reorganizarea ar trebui sa se desfasoare pe o perioada de trei luni, cu posibilitatea prelungirii cu inca trei luni. Compania spera ca va obtine fondurile necesare mai ales ca are intelegeri cu doua firme chineze si adauga ca are 11.000 de comenzi.
In 2009 Saab a fost la un pas de lichidare, iar General Motors anunta atunci ca marca nu va mai exista. In ultima clipa, olandezii de la Spyker Cars au cumparat marca, insa nu au avut destui bani sa o relanseze.