Acasa Nissan Nissan aduce o noua motorizare turbo diesel sub capota lui Qashqai, 1,6 litri dCi

Nissan aduce o noua motorizare turbo diesel sub capota lui Qashqai, 1,6 litri dCi

de Adrian Mitrea

Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)

Nissan aduce spre finalul acestui an o noua motorizare turbo diesel pentru crossoverul Qashqai, 1,6 litri dCi de 130 Cai Putere (CP). Aceasta, disponibila cu tractiune pe rotile din fata sau 4×4 si transmisie manuala, inlocuieste variantele cu acelasi tip de tractiune si cutie de viteze care au acum sub capota un propulsor turbo diesel de 2 litri dCi (150 CP). Va ramane in continuare disponibila varianta de motorizare 2.0 dCi, insa doar cu tractiune integrala. Motorul de 1,6 litri pe benzina primeste o transmisie cu variatie continua CVT (perceputa de utilizatorul obisnuit ca automata) reproiectata.

De asemenea, o alta noutate de ordin tehnic se refera la dotarea masinii cu o serie de camere video capabile sa reproduca o imagine ca din elicopter a masinii pe ecranul navigatie (Monitor Around View), pentru a inlesni manevrele de parcare

Noul motor de 1,6 litri dezvolta 130 Cai Putere (CP) si poarta eticheta Pure Drive. Aceasta desemneaza modelele Nissan care emit mai putin de 130 grame CO2/km. Concret, Qashqai 1.6 dCi emite 129 grame CO2/km si are un consum mediu anuntat de 4,9 litri motorina/100 km.

Desi este mai mic, noul propulsor turbo diesel livreaza acelasi cuplu ca motorul de 2 litri dCi: 320 Newton-metru (Nm), de la 1.750 rotatii pe minut (rpm).

Din 2012 Nissan va introduce pe Qashqai si sistemul Start&Stop pe motorul de 1,6 litri dCi, pentru a reduce si mai mult emisiile poluante in oras (emisii de 119 grame CO2/km si consum 4,5litri/100 km).

De cand a lansat modelul Qashqai Nissan a produs peste un milion de exemplare la Sunderland, Marea Britanie, in singura uzina care fabrica acest model. La fabrica se lucreaza in trei schimburi, iar cadenta de fabricatie este de 1.200 masini Qashqai pe zi.

0-100.ro a publicat un test drive cu Nissan Qashqai 2.0 dCi cu tractiune integrala si transmisie automata. Poti revedea articolul aici sau urmari doar varianta video (mai scurta) mai jos:

Lasa un comentariu