Acasa Piata Auto Ce marci auto au mers bine anul acesta, care au fost campionii scaderilor

Ce marci auto au mers bine anul acesta, care au fost campionii scaderilor

de Vlad Barza

(sursa - 0-100.ro)
(sursa - 0-100.ro)

Pe o piata a masinilor noi care a scazut cu 17%, doua marci de volum, Chevrolet si Kia, au avut scaderi de peste 30%, insa marci precum Hyundai sau Volkswagen au avut cresteri, arata datele Politiei pentru primele sapte luni. La second-hand piata s-a prabusit in ultimele luni, iar dupa mult timp, Volkswagen nu mai este lider la numarul de masini inmatriculate, locul intai fiind preluat de Opel. Ce marci au scazut cel mai mult si cine a avansat cel mai bine, atat la masini noi, cat si la second-hand puteti afla din articol.

Masini noi

In primele sapte luni s-au inmatriculat putin peste 40.000 de masini noi in tara, scadere de 17% fata de perioada similara din 2010. Dacia a avut peste un sfert din piata, insa vanzarile sale au scazut cu 27%, in timp ce Volkswagen a fost pe locul doi in topul marcilor, cu peste zece procente din piata si o crestere de 5% a inmatricularilor fata de anul trecut.

Dintre marcile de volum nu doar Dacia a avut scadere peste media pietei, ci si Chevrolet (-34%) care a avut un an 2010 extrem de bun si greu de repetat. Ford, Renault si Citroen au avut scaderi in jurul a 20%, iar Kia si-a vazut inmatricularile scazand cu 34%, mai arata datele DRPCIV.

La capitolul marcilor de volum ale caror inmatriculari au crescut se afla nu doar Volkswagen, ci si Hyundai (+27%) si Peugeot (+16%), insa un avans record a avut Nissan, 88%, marca nipona avand totusi o cota de piata mica, de sub 2%.

La marcile germane premium, Mercedes a avut cea mai mare crestere intre ianuarie si iulie (+51%), insa BMW a ramas lider la volume realizate: 931 de masini (+14% fata de 2010). Audi a avansat cu 36%, depasind 750 de masini noi, insa la aceste marci inmatricularile de masini second-hand sunt de cateva ori mai mari decat cele de masini noi.

La marcile de nisa care vand un numar mic de unitati, insa foarte scumpe, au fost o serie de scaderi importante. Anul acesta s-au inmatriculat sapte Ferrari-uri (fata de 17 in primele sapte luni ale anului trecut), iar la Infiniti au fost noua masini (fata de 22).

Totusi, la Maserati s-au livrat 11 unitati (fata de numai doua in perioada similara din 2010), in timp ce inmatricularile Porsche au avansat cu 20% iar cele ale Mini, cu 44%.

Masini second-hand

Piata masinilor second-hand a inceput anul in forta, insa este in declin de cateva luni, astfel ca in primele sapte luni s-au inmatriculat circa 50.000 de masini SH, fata de peste 91.000 in sapte luni din 2010. Pe o piata care a scazut cu 45% toate marcile au avut de suferit, iar Volkswagen a fost detronata de Opel in clasamentul numarului de masini inmatriculate. Opel a trecut de 12.000, chiar daca numarul e cu 49% mai mic decat in 2010, insa Volkswagen a scazut cu 54%, nedepasind pragul de 11.700 masini SH inscrise in circulatie.

Dintre marcile de volum, la Skoda a fost cea mai mica scadere, 15%, iar Ford a scazut si ea mai putin decat piata (31%, spre 6.125 masini).

Marcile germane premium au avut la second-hand o evolutie diferita fata de segmrntul masinilor noi. La numar de unitati inmatriculate, Audi e lider la SH, cu peste 2.900, in timp ce BMW a trecut de 2.500, iar Mercedes a depasit 1.700.

Per total, luna trecuta s-au inmatriculat in tara 14.686 de autoturisme noi+second-hand, scadere de 42% fata de iulie 2010, in timp ce in primele sapte luni s-au inscris in circulatie 90.874 autoturisme, fata de aproape 140.000 in perioada similara din 2010.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre