Opel revizuieste principalele sale modele din gama pentru anul 2012, adaugandu-le mai multa putere, in conditiile in care emisiile poluante sunt diminuate. Cele mai multe schimbari vin pentru modelul Insignia, care va fi disponibil cu noi motorizari, modificari aerodinamice si mecanice, insa si Astra, Corsa si Meriva primesc imbunatatiri. Noile sisteme de navigatie Navi 600 si Navi 900 trec pe tehnologie cu carduri SD, fata de CD in trecut, a anuntat reprezentantul Opel pe plan local, Opel Southeast Europe LLC.
In premiera pentru modelul Insignia este disponibil motorul turbo pe benzina de 1,4 litri ecoFLEX (de 140 Cai Putere), inlocuitorul propulsorului de 1,8 litri. Odata cu noua motorizare masina vine si cu panouri aerodinamice pe dedesubt, precum si cu pneuri cu rezistenta redusa la inaintare (225/50 R17). Fata de varianta cu motor mai mare, dar de aceeasi putere, consumul a scazut cu 2 litri la 100 de km parcursi (la 5,6 litri/100 km), iar emisiile de dioxid de carbon sunt diminuate cu 54 de grame/km (la 134 grame). In asamblu, Opel Insignia cu motor de 1,4 litri ecoFLEX este cu 25% mai eficient decat cel cu propulsor de 1,8 litri aspirat, spune constructorul.
Micul motor pe benzina de 1,4 litri duce Insignia pana la 100 km/h in 10,9 secunde si ii poate asigura o viteza maxima de 205 km/h. Acest motor este disponibil pentru versiunile de caroserie sedan si Sports Tourer (break). In cazul acestuia din urma consumul este de 5,9 litri/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon se ridica la 139 de grame/kilometru.
Insignia mai vine cu inca o motorizare noua, tot pe benzina, de 2 litri (turbo). Noul propulsor dispune de injectie directa si livreaza 250 Cai Putere si un cuplu maxim de 400 Newton-metru. Astfel echipata, Insignia ajunge la 100 km/h in 7,5 secunde si poate atinge o viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic). Consumul mediu declarat de producator este de 8,4 litri de benzina/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru sunt de 197 grame.
Totodata, Insignia vine si cu o noua servodirectie electrica denumita REPS (Rack Assist Electric Power Steering – servodirectie asistata electric cu cremaliera), ce poate reduce consumul de carburant si impactul asupra mediului.
Versiunea cu motor de 2 litri turbo pe benzina de 220 Cai Putere si transmisie manuala cu 6 viteze va fi disponibila in curand cu anvelope cu rezistenta redusa la inaintare si sistem Start&Stop, care opreste automat motorul la semafor sau in aglomeratie si il reporneste tot automat cand soferul intentioneaza sa puna masina in miscare.
Noile sisteme de navigatie Navi 900 Europa si Navi 600, disponibile pe Insignia si nu numai, au acum carduri SD pentru stocarea datelor, in loc de CD-uri. Navi 900 Europa suporta si comenzi vocale si are jurnal de bord (poate separa calatoriile de afaceri de cele personale).
De la echiparea Edition in sus, pe Insignia este disponibil un sistem audio Infinity de inalta performanta. O noua tapiterie din piele este disponibila (neagra si cusaturi de culoarea coniacului, denumita Indian Night).
De asemenea, noua camera video frontala Opel, utilizata pana in prezent pentru identificarea semnelor de circulație si pentru mesajele de avertizare la parasirea benzii de circulatie, dispune acum si de functia de indicare a distantei pana la autovehiculul din fata, masurand in mod constant aceasta distanta in secunde. Aceasta functie este activata automat incepand de la o viteza de 40 km/h si il ajuta pe sofer sa evite coliziunile din spate. Avertizarea de coliziune frontala afiseaza un semnal vizual pe panoul de instrumente si emite un semnal sonor pentru a-l avertiza pe sofer cu privire la un impact iminent cu autovehiculul din fata. Suplimentar, camera frontala disponibila optional impreuna cu farurile AFL+ functioneaza ca sistem de asistenta pentru faza lunga (comuta automat pe faza scurta cand intalneste masini, iar dupa ce trece de ele comuta iarasi pe faza lunga).
De la introducerea pe piata a Insignia, in 2008, si pana in prezent au fost comercializate 400.000 de astfel de masini.
In cazul Corsa, anul trecut era vorba de un nou sasiu si un nou sistem de directie, la inceputul anului 2011 de un nou aspect, o gama extinsa de culori si un model ecoFLEX cu un consum de carburant redus si emisii de 94 grame dioxid de carbon/km. Acum sistemul Start&Stop este disponibil pentru mai multe versiuni ale Corsa. Pe langa motorizarile turbo diesel de 1,3 litri cu 75 si 95 Cai Putere, tehnologia Start&Stop este montata si pe motoarele de 1,2 litri ecoFLEX de 85 Cai Putere si 1,4 litri ecoFLEX de 100 Cai Putere.
In familia de modele Astra debuteaza o versiune ecoFLEX cu cinci usi, dotata cu motor turbo diesel de 1,7 litri ce emite 99 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Acest propulsor are un consum de 3,7 litri motorina/100 km, potrivit producatorului, devenind cel mai economic si ecologic Astra construit vreodata.
Pe Meriva debuteaza o noua motorizare turbo diesel de 1,3 litri CDTI de 95 Cai Putere, dotata cu sistem Start&Stop si anvelope cu rezistenta redusa la rulare.