Acasa Foto In garajul nostru: Volvo V60

In garajul nostru: Volvo V60

de Adrian Mitrea

 

Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)
Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)

Volvo V60 este un fel de intrus in gama Volvo, pentru ca e un model inventat odata cu a doua generatie a sedanului S60. Deci V60 este un S60 break. Chiar daca prin traditie break-urile nu sunt la fel de atragatoare sau sportive ca masinile din care deriva, Volvo V60 este aici ca sa demonstreze contrariul. Masina propune un design dramatic, foarte sportiv, dar care poate fi inmuiat de cateva minusuri de care trebuie sa tii cont daca vrei sa-ti cumperi un break premium compact.

Concept

Odata cu noul S60 si, implicit, V60, Volvo rupe traditia designului conservator si paseste oficial intr-o noua era, cea a premiumului rafinat, discret si foarte bine desenat.

click aici pentru galeria foto

Strategia Volvo pentru acest model este foarte interesanta: are aceleasi dimensiuni ca sedanul si chiar si acelasi pret. Deci alegerea unui V60 in locul unui S60 este doar o chestiune de gust si… de 50 de litri capacitate suplimentara in portbagaj.

Design

Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)
Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)
Pe langa avantaje legate de cost, pastrarea cat mai fidela a configuratiei caroseriei originale aduce si un design mai suplu si mai dinamic.

Masina nu iti lasa impresia ca a fost lungita sau ca a fost transformata in mod nefiresc intr-un break.

Dimpotriva, V60 pare ca arata chiar mai bine, din spate, decat S60. Aripile spate sunt usor evazate, precum soldurile unui sportiv musculos, iar taieturile in unghiuri ale stopurilor inspira nerv si maiestrie in executie. In combinatie cu geamuri fumurii, un Volvo V60 negru pare un automobil mult mai dur decat e de fapt.

Tehnologie, confort si dotari

In interior nu exista modificari dramatice fata de sedan. Nici n-ar fi fost cazul. Portbagajul are o capacitate de 430 de litri, la fel ca Audi A4 Avant, dar este mai mic cu 30 de litri fata de BMW Seria 3 Touring si cu 70 de litri in comparatie cu Mercedes-Benz Clasa C T-Modell – liderul segmentului din acest punct de vedere.

Interior Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)
Interior Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)
Volvo V60 este construit pentru escapade in extraurban. Scaunele sunt moi, dar ofera o foarte buna sustinere laterala, iar tapiteria deschisa la culoare da savoare confortului din aceasta masina.

Designul ceasurilor de bord si al consolei centrale este minimal si foarte placut, asa cum Volvo ne-a obisnuit de la XC60 (2008) incoace. Acelasi concept de interior a fost imbunatatit pana s-a ajuns la ce poti vedea in fotografia alaturata. Pare biroul de vara al unui artist nordic cu mintea limpede.

La fel ca orice Volvo modern, V60 are in standard sistemul de franare automata City Safety, care te poate scapa de accidentele produse la viteza mica, dupa cum s-a si demonstrat in urma unor studii independente.

Pe sosea

Comportamentul rutier este deopotriva un punct forte, dar si un minus pentru aceasta masina. Volvo V60 da dovada de agilitate si multa precizie. Este poate cel mai sportiv Volvo construit vreodata, fara sa-si propuna in mod expres sa fie agresiv.

Orice Volvo V60 este echipat cu un sistem care franeaza roata de pe interiorul virajului si transmite mai multa putere celei din exterior. Astfel, fiecare miscare a volanului se traduce intr-o reactie ferma a botului masinii.

Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)
Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)
Volvo te lasa sa-ti alegi tipul de sasiu, Sport sau Confort, si nu-ti cere niciun ban in plus pentru asta. Masina din imagini este echipata cu cel Confort, si aici e problema… Daca fata acestui break te face sa crezi ca aderenta e nelimitata, spatele devine usor si jucaus pe viraje abordate mai agresiv. Deci suspensia Sport, pe care am testat-o pe S60, este mult mai indicata. Asta cu atat mai mult cu cat setarile Confort aduc mai mult instabilitate pe viraje decat asteptatul… confort.

Masina din acest test are sub capota noul motor Volvo D3. Este vorba despre o unitate turbo diesel de 2 litri, cu injectie directa, cu… atentie, cinci cilindri. Este inspirat de fratele mai mare D5 (2,4 litri) si dezvolta 163 de Cai Putere. Propulsorul da de fiecare dovezi ca este foarte vioi, dar din pacate ori nivelul lui de zgomot, ori antifonarea, lasa de dorit. Si consumul e cam mare. Media coboara cu greu sub 9 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi.

Si nu… nu e vina cutiei de viteze, pentru ca transmisia Powershift, robotizata, cu dublu ambreiaj si sase trepte, functioneaza impecabil. Nu este la fel de rapida precum DSG a grupului Volkswagen, insa lucreaza fin si potrivit.

Concurenti

Rivalii lui Volvo V60 sunt cei pe care i-am mai pomenit, plus inca unul. Asadar, Audi A4 Avant este cel mai apropiat rival, din punctul de vedere al spatiului interior si chiar al prestatiilor dinamice, urmat de BMW Seria 3 – un pic mai spatios si mai sportiv – si de Mercedes-Benz Clasa C T-Modell, cel mai generos din punct de vedere al spatiului, dar si cel mai scump dintre toate. Concurentul caruia nu i-am mentionat numele pana acum este fratele suedez al lui Volvo V60, batranul Saab 9-3 Sport Combi, care din 2006 si pana in prezent n-a venit cu modificari radicale si este deci un model vechi. Batran pe piata este si BMW Seria3.

Concluzii

Volvo V60 are un pret de pornire de circa 25.000 euro cu TVA inclusa, dar o masina ca cea din test costa 47.500 euro (cu TVA). V60 are de partea lui cel mai indraznet si modern design din clasa lui, plus siguranta de top, dar la aceeasi bani poti cumpara oricare dintre cele trei break-uri direct concurente: Seria 3, A4 sau Clasa C. Fiecare are avantajele si dezavantajele lui, de la tinuta de drum la spatiul interior. Batalia este deci deschisa si foarte echilibrata!

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

 

Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)
Volvo V60 (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre