Producatorul american de anvelope Goodyear, una dintre cele mai mari companii de profil din lume, estimeaza ca preturile materiilor prime vor creste in perioada ramasa din 2011 cu 30% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, insa chiar si asa oficialii companiei se asteapta ca vanzarile sa creasca.
Este greu de spus in ce masura va afecta clientul final cresterea preturilor materiilor prime.
„Comparativ cu primele sase luni ale anului 2010, aceeasi perioada a lui 2011 a beneficiat si de 915 milioane de dolari rezultati dintr-un raport pret/mix imbunatatit, care a compensat peste asteptari o pierdere de 733 milioane de dolari rezultata din cresterea costurilor la materiile prime”, a anuntat Goodyear.
Vanzarile Goodyear din primele sase luni ale anului 2011 au fost de 11 miliarde dolari, cu 25% mai mari fata de cele 8,8 miliarde dolari din aceeasi perioada a anului trecut.
Oficialii companiei se asteapta ca in Europa segmentul anvelopelor de turisme pentru inlocuire sa creasca cu 4-6%, iar echiparea originala (livrarile directe catre producatorii auto – n.r.) pe segmentul de anvelope pentru turisme ar putea creste cu 4-8%.
Volumul de anvelope de inlocuire pe segmentul comercial este apreciat la o crestere de 7-11%, iar echiparea originala pe segmentul comercial este apreciat cu o crestere de pana la 50%.
Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 72.000 de angajati si isi fabrica produsele in 55 de unitati de productie in 22 de tari peste tot in lume.