Audi a facut imbunatiri consistente motorului sau turbo pe benzina de de 1,8 litri (1.8 TFSI), reusind sa-i aduca 10 Cai Putere (CP) in plus, sa-i diminueze consumul cu 21% si sa-l faca deja compatibil cu viitoarele norme de emisii Euro 6, care nu vor intra in vigoare mai devreme de 2015, a anuntat constructorul auto german.
Pe modelul Audi A5 acest motor are un consum mediu declarat de 5,7 litri de benzina/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru masoara 134 de grame – mai putin decat in cazul unui Logan echipat cu motor de 1,2 litri de 75 CP. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 7,9 secunde.
Propulsorul dezvolta acum un cuplu de 320 Newton-metru (Nm) constant intre 1.400 rotatii pe minut (rpm) si 3.700 rpm, iar puterea maxima este livrata la 3.800 rpm.
Imbunatatirea eficientei motorului a fost posibila printr-o serie de modificari. Sistemul de racire este comandat complet electric, iar greutatea propulsorului a scazut cu 3,5 kg. Prin utilizarea unui sistem de racire comandat complet electronic, motorul poate ajunge mai repede la temperatura ideala de lucru si emisiile la rece scad.
Presiunea de injectie a fost marita cu 33%, de la 150 la 200 bari. Si frecarile interne ale motorului au fost, prin tratarea elementelor in miscare cu substante speciale.
In prezent motorul 1.8 TFSI este disponibil in doua versiuni de putere pe masinile Audi: 120 CP si 160 CP. Noul motor poate livra o putere maxima de 170 CP.