Acasa Chevrolet General Motors vrea sa taie cu 50% costul bateriilor pentru viitorul Ampera si anunta noi masini electrice, de oras

General Motors vrea sa taie cu 50% costul bateriilor pentru viitorul Ampera si anunta noi masini electrice, de oras

de Adrian Mitrea

Nick Reilly (sursa - GM)

General Motors (GM), grup auto american ce detine, printre altele, marcile Opel si Chevrolet, vrea sa diminueze cu 50% costurile cu bateriile pentru masini electrice, in cativa ani, cand va fi lansata noua generatie a Opel Ampera. Pana atunci GM are planuri marete privind automobilele electrice, urmand sa lanseze automobile precum Opel Agila, Opel Corsa, Chevrolet Spark si Chevrolet Aveo cu propulsie electrica, destinate utilizarii urbane, care sa aiba o autonomie reala de circa 100 de kilometri, a declarat pentru 0-100.ro Nick Reilly, presedinte al GM Europa si presedinte al consiliului de supraveghere al Opel.

Oficialul GM vede un viitor stralucit pentru tehnologia E-REV, care presupune propulsie electrica pentru masina si utilizarea unui motor pe benzina pentru a obtine energia necesara deplasarii pe distante mai lungi (range extender).

„Reactiile sunt remarcabil de pozitive pana acum. Ca sa va dau cateva cifre, avem 6.000 de potentiale comenzi inainte ca cineva sa fi vazut masina. Este vorba atat de flote, cat si de persoane fizice. Acestia din urma au facut si un depozit deja. Este vorba despre o suma de 300 euro ce reprezinta un fel de garantie ca interesul omului respectiv este serioasa. Suntem foarte multumiti de acest lucru. Nu cred ca vom avea probleme cu masinile pe care le vom produce anul viitor; sunt vandute toate”, a spus Reilly pentru 0-100.ro, fiind prezent la primul test drive cu Opel Ampera pentru presa auto romaneasca, organizat in Olanda, la Haga.

Potrivit executivului GM, tipul de client care cumpara o masina ca Opel Ampera este genul caruia ii place sa fie lider si spune „chiar imi doresc masina aia”.

Preturile bateriilor, -50%

Pentru a fi siguri ca Opel Ampera si Chevrolet Volt nu vor fi niste esecuri, inginerii GM au facut teste timp de doi ani si au parcurs milioane de kilometri, a explicat Reilly.

„Clientul trebuie sa stie ca bateria are o garantie de opt ani sau 100.000 km. Si nu este vorba doar de faptul ca si dupa aceasta perioada functioneaza, ci mentine in continuare un grad ridicat de performanta. Unele masini electrice concurente nu vin cu o asemenea garantie”, a spus Nick Reilly.

Platforma Opel Ampera (sursa - Opel)Intrebat cat costa o baterie, in cazul in care un client va trebui sa o schimbe, el a subliniat ca acest lucru nu este foarte relevant in prezent si ca important este ca preturile se vor reduce semnificativ in urmatorii ani, iar serviciile conexe asociate acumulatorilor auto, cum ar fi reciclarea si reconditionarea, se vor dezvolta puternic.

„Vom recicla baterii. Asa cum poti sa-ti cumperi un motor sau transmisie reconditionate, asa vei putea si cumpara si baterii, la un pret mai mic decat pentru una noua. Important este ca atunci cand oamenii vor trebui sa schimbe acumulatorii, peste 6-8 ani, preturile bateriilor vor fi deja mult mai mici. Nu pot spune cu cat exact, dar va pot spune ca pentru a doua generatie Ampera vrem sa reducem costurile bateriilor cu 50%”, a declarat Reilly.

Chiar daca Europa nu va acorda subventii pentru masini electrice, China va produce astfel de automobile cu sutele de mii, potrivit oficialului GM.

„Deci daca nu vom reusi noi sa reducem preturile tehnologiei, atunci vor reusi altii cu siguranta, in beneficiul intregii industriei”, a spus el.

Noi masini electrice de la GM

Intrebat daca din Opel Ampera si Chevrolet Volt vor deriva noi modele, Reilly nu a infirmat acest lucru, dar a precizat ca acum grupul se concentreaza pe Ampera si Volt: „Sa vedem cum merg lucrurile, iar apoi vom vedea si ce facem cu eventuale noi tipuri de caroserie. Nu este nimic stabilit in acest moment”.

Totusi, grupul auto american vizeaza o gama de automobile electrice de oras, potrivit sefului pentru Europa: „Este un concept diferit si va fi limitat la condusul in oras, pe distante scurte. Sunt sigur ca vor veni, dar va mai trece cel putin o generatie inainte sa devina foarte populare, din cauza costurilor mari in schimbul carora obtii de fapt o limitare a mobilitatii. Credem ca ideea E-REV este mult mai acceptabila pentru client acum si va fi asa pentru mult timp de acum incolo. Dar costurile vor scadea, poate vor aparea legi care sa interzica masinile cu motoare cu ardere interna in orase… Deci clar dezvoltam masini din acestea. Lucram la ele, sub siglele Opel si Chevrolet. Este vorba despre automobile de dimensiunile Opel Corsa si Chevrolet Aveo, dar si mai mici. Cu siguranta nu mai mari! Vorbim despre categoria Opel Agila si Corsa sau de Chevrolet Spark si Aveo. Vor fi masini de oras”.

Potrivit lui Reilly, masinile electrice de oras vor fi adaptate si derivate din cele existente. La aceeasi strategie a apelat si Renault, pentru Fluence Z.E. si Kangoo Z.E.

Oficialul GM nu a vrut sa spuna cand vor aparea pe piata automobilele despre care vorbeste, dar a precizat ca acest lucru nu se va intampla cu siguranta anul viitor.

„Tintim 100 de kilometri autonomie. Vrem sa fim realisti. Si in cazul Ampera… Poti parcurge chiar mai mult decat am anuntat noi (40-80 km doar electric), daca esti atent. Desigur ca daca vei conduce in plina vara, cu aerul conditinat la maximum si luminile aprinse, autonomia va scadea. Scopul nostru este ca 100 km sa fie o autonomie realizabila fara mari eforturi”, a declarat Nick Reilly.

Oamenii se vor indragosti de propulsia electrica

Intrebat daca nu cumva automobilul hibrid (paralel) este o solutie mai buna, seful GM Europa a explicat: „Conceptul E-REV poate fi folosit si la masini mai mici, si la masini mai mari. Vor fi masini de oras cu E-REV, care vor avea un fel de micro E-REV – un mic motor pe benzina, de 1 litru, si o baterie la fel de perfomanta ca cea de pe Ampera. Aceste masini vor putea fi utilizate in oras, dar si in extraurban, nemaifiind vorba despre o anxietate in ceea ce priveste autonomia. Am putea avea si masini mai mari decat Ampera, care sa foloseasca pe post de E-REV un motor pe benzina de 1,4 litri turbo sau unul de 1,6 litri. (…) Deja folosim tehnologia hibrida, dar este posibil sa devina un pic demodata cand E-REV va deveni raspandit. Poate hibridizarea este mai pretabila SUV-urilor… Nu este vorba doar despre cost. Dupa ce vor prinde gustul propulsiei electrice, oamenii asta vor cauta, nu un hibrid traditional”.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu