Constructorul japonez de automobile Nissan si partenerul chinez Dongfeng Motor vor investi opt miliarde dolari pentru a lansa 30 de modele noi in China in urmatorii cinci ani. Cele doua firme au in plan sa isi mareasca vanzarile de la 1,3 milioane de vehicule in 2010, la peste 2,3 milioane unitati in 2015 si sa lanseze un model 100% electric pentru piata chineza, noteaza AFP.
Nissan si Dongfeng vor construi cel putin trei noi uzine in urmatorii ani si vor lansa un model 100% electric. Cei doi producatori detin un joint-venture in China si vor sa lanseze in medie sase noi modele anual.
Compania joint-venture vrea sa detina o cota de piata de 10% in China peste cinci ani. Producatorul japonez Nissan are 6,2% din piata, iar Dongfeng a produs anul trecut 1,3 milioane vehicule, dar vrea sa ajunga la 2,3 milioane in 2015.
China, care a depasit Statele Unite la vanzari de masini in 2009, a devenit tot mai importanta pentru marii jucatori din auto la nivel mondial. Vanzarile auto din China au crescut cu peste 32% anul trecut, la 18,06 milioane de unitati.
Totusi, sectorul auto a scazut putin si in China anul acesta fiindca au fost eliminate stimulentele, cum ar fi facilitatile fiscale pentru masini cu motorizari mici.
Guvernul chinez ia totusi in calcul noi bonusuri pentru a revigora piata auto.