Chevrolet Orlando este cel mai bun exemplu ca o masina incapatoare si accesibila nu trebuie sa arate ieftin, sa miroasa a tenisi chinezesti si sa fie urata. Chiar daca marca americana Chevrolet este acum mai europeana ca niciodata, iata ca designerii au reusit sa-si consume creioanele pentru a da nastere unei forme greu de incadrat exact intr-un segment anume, dar care ne aduce, noua, europenilor o farama de estetica americana combinata cu mult pragmatism nemtesc.
Concept
Orlando se trage din conceptul cu acelasi nume si pastreaza foarte fidel trasaturile acestuia, in buna traditie Chevrolet. Din 2006 incoace, odata cu integrarea Daewoo, marca americana a vrut sa aiba un cuvant mai greu de spus in pretentioasa piata auto europeana. Si cum sa-i cuceresti pe europeni altfel decat oferindu-le masini care le plac?
click aici pentru galeria foto
E drept ca in Romania oamenii nu prea cumpara monovolume, dar aspectul atipic si derutant al lui Orlando arata cifre frumoase pentru dealerii locali. In restul Europei tipul acesta de masina de familie este foarte cautat, iar o dovada in acest sens a fost si apetitul nemtilor pentru Logan MCV.
Design
Orlando este, oficial, un monovolum cu sapte locuri, dar are capota bine evidentiata si avem de-a face deci cu o masina in… doua volume: compartiment motor si habitaclu.
Are si trasaturi sculptate si inspira forta, ca un SUV, iar uitandu-te de-a lungul caroseriei parca ai avea in fata un break.
Iata deci o combinatie de trasaturi care pozitioneaza Orlando mai aproape de inima celor care-si doresc un SUV. Si toate acestea multumita designului american, patratos.
Chevrolet Orlando nu e un automobil frumos. Privit fix din spate pare un dulap mai stilizat, dar in ansamblu are acel ceva care-ti starneste curiozitatea si parca te invita sa-l descoperi.
Tehnologie, confort si dotari
Si de indata ce te urci la volan si iti faci timp sa-l studiezi incepi sa te intrebi tot mai intens cat costa. Adica in fata tuturor simturilor tale se desfasoara urmatorul film: marca ieftina, accesibila, finisaje foarte bune, confort surprinzator, dotari decente si design interior mai placut decat iti lasa impresia exteriorul.
Sigur ca masina asta are si minusuri. Ar fi fost mai utila o cotiera centrala de care sa se poata folosi si pasagerul din dreapta si functie auto pentru geamuri si la inchidere, nu doar la coborarea lor.
Dincolo de asta, scaunele sunt mari, confortabile, si sustin corpul intr-o pozitie ergonomica. Spatiile pentru depozitare sunt bine amplasate si incapatoare. Cel mai interesant este cel ascuns in bord, plasat in spatele comenzilor pentru radio CD. Torpedoul e mare, iar in fetele de usi poti pune si sticle de 1,5 litri.
Locul pentru picioarele pasagerilor de pe al doilea rand de scaune este foarte bun. Sub fotoliile din fata poate incapea chiar si o sticla de 5 litri cand sunt coborate la maximum, iar cei din fata nu au sensatia ca stau prea sus in masina.
Spatiul este exploatat inteligent si pentru ultimele doua locuri din portbagaj, iar accesul e foarte facil. Exista chiar si un amortizor care controleaza mai bine rabatarea scaunelor.
Pe sosea
Experienta de la volan nu atinge nicio extrema. Totul este asa cum te-ai astepta sa fie. Reactia volanului e moderata, schimbatorul alearga bine dintr-o treapta in alta si confortul la rulare este de nivel mediu.
Suspensia pare cam galagioasa pe drumuri mai proaste, din cauza jantelor de 18 inch, iar propulsorul aproape ca atinge limita submotorizarii.
Concret, este vorba despre un motor de 1,8 litri aspirat (deci fara turbo) ce dezvolta 141 Cai Putere. Pe hartie nu pare foarte lent, pentru ca masina de peste 1,5 tone atinge 100 km/h in 11,6 secunde, dar in realitate ai parte de reactii aproape plate si niciun pic de zvac.
Consumul se plaseaza in limite normale pentru aceasta cilindree: sub 8,5 litri de benzina/100 km parcursi in extraurban si sub 12 litri/100 km in oras.
Concurenti
Chevrolet Orlando este monovolumul cu cel mai musculos aspect din segmentul lui, dar este in acelasi timp si cel mai putin cizelat. Masini precum Citroen Grand C4 Picasso, Ford Galaxy, Renault Grand Scenic si Volkswagen Sharan par mai evoluate si joaca foarte bine rolul de „naveta spatiala de familie”.
Demne de luat in seama ar mai fi Kia Carens, Mazda5, Opel Zafira, Fiat Freemont si Toyota Verso. La limita, rival pentru Orlando poate fi considerat si modelul Dacia Logan MCV. Dintre toate, Orlando se distinge prin filosofia „multa masina pentru bani putini”.
Concluzii
O masina ca cea din test costa putin peste 16.000 euro la dealerii Chevrolet si are o echipare standard foarte buna. Este vorba despre o versiune LTZ, fara nicio dotare optionala. La acest pret Chevrolet Orlando nu are rival pe piata si chiar daca mai scoti din buzunar o mie si ceva de euro pentru o motorizare mai rasarita, tot ramane o oferta imbatabila.