Acasa Audi FOTO: Ce se ascunde sub capota lui Audi A6 hybrid, limuzina care poate rula cu 100 km/h doar electric

FOTO: Ce se ascunde sub capota lui Audi A6 hybrid, limuzina care poate rula cu 100 km/h doar electric

de Adrian Mitrea

Audi A6 hybrid (sursa - Audi)

Audi A6 hybrid va fi disponibil in showroom-uri din 2012 cu o tehnologie care-i permite sa ruleze cu viteze de pana la 100 km/h doar electric, pentru putin timp, si care propulseaza limuzina de aproape 1,8 tone in 7,3 secunde pana la 100 km/h. La o viteza constanta de 60 km/h Audi A6 hybrid poate parcurge pana la 3 kilometri in mod electric, iar astfel, spune constructorul, nivelul emisiilor va scadea exact acolo unde este important sa se intample asta – in sate si orase. Audi A6 hybrid nu este singura limuzina premium hibrida de e piata, pentru ca Infiniti are M35h, iar BMW pregateste pentru acest sfarsit de an Seria 5 ActiveHybrid. Desigur, veteranul segmentului este Lexus GS 450h.

Daca nu era limpede pana acum, tehnologiile de pe masinile premium hibride arata cat de mult au progresat sistemele de propulsie lansate dupa 2010, iar japonezii de la Toyota, cu al lor Lexus GS 450h, nu mai sunt singurii care vin cu automobile hibride premium performante.

Audi A6 hybrid (1.770 kg) poate atinge o viteza maxima de 238 km/h. Consumul mediu declarat de producator este de 6,4 litri de benzina pentru 100 km parcursi, iar rezervorul de 73 de litri ar trebui sa-i asigure masinii o autonomie de peste 1.000 km.

click aici pentru galeria foto

In cazul lui Audi A6 hybrid sistemul care propulseaza masina este format din doua parti importante ce functioneaza ca un hibrid paralel:

  • un motor turbo pe benzina de 2 litri TFSI (1.984 cmc) cu patru cilindri in linie ce dezvolta 211 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 350 Newton-metru (Nm) intre 1.500 si 4.200 rotatii pe minut (rpm);
  • un motor electric ce poate dezvolta maximum 54 CP si 210 Nm, avand o contributie deosebit de importanta la performantele dinamice ale masinii si la reducerea emisiilor de dioxid de carbon prin asistarea propulsorului pe benzina in momentele de solicitare (plecari de pe loc, depasiri, etc…). Practic, un magnet sincron permanent serveste pe post de (1) motor electric, (2) demaror (in loc de electromotor, care a fost eliminat), si, in timpul decelerarii, (3) generator.

Motorul electric are o forma de disc si este amplasat in interiorul cutiei de viteze automate (tiptronic cu 8 viteze) in locul convertorului de cuplu. Un ambreiaj multi-disc in ulei cupleaza si decupleaza motorul pe benzina de cel electric.

Puterea reala combinata a ansamblului este de 245 CP, iar cuplum maxim este de 480 Nm. Valorile celor doua motoare nu se aduna, este vorba despre un calcul mai complicat.

Audi A6 hybrid va putea fi condus in trei moduri:

  • EV (propulsia electrica are prioritate);
  • D (de la Drive – masina ajusteaza functionarea celor doua motoare pentru eficienta maxima);
  • S (de la Sport – utilizeaza intreaga putere disponibila, a ambelor motoare, pentru a maximiza performantele).

Sistemul de racire al motorului electric este acelasi cu cel al motorului pe benzina, iar bateria care-l alimenteaza este amplasat in portbagaj. Aceasta este compacta si ocupa un volum de doar 26 de litri, avand 72 de celule, o capacitate de 1,3 kWh si o putere maxima de 40 kW. Portbagajul ramane astfel cu un volum util de 375 litri (850 litri prin rabatarea banchetei spate).

Temperatura de lucru a bateriei este foarte importanta, iar pentru a o controla Audi a ales sa o incalzeasca sau raceasca utilizand aer. Cand bateria este prea rece, un ventilator special preia aer din habitaclu si-l duce spre baterie, iar cand aceasta este prea calda un circuit separat de racire este activat. Acesta este cuplat la sistemul de climatizare al masinii si are evaporator separat.

Audi spune ca atunci cand masina sta ambele motoare sunt dezactivate, reducand consumul de carburant si energie electrica. Instalatia de climatizare poate ramane pornita deoarece compresorul de aer conditionat are actionare electrica.

Instrumente de bord Audi A6 hybrid (sursa - Audi)

Lasa un comentariu