Acasa Tehnologie Volvo are trei idei cu „miros de benzina” pentru extinderea autonomiei masinilor electrice

Volvo are trei idei cu „miros de benzina” pentru extinderea autonomiei masinilor electrice

de Adrian Mitrea

Volvo C30 Electric cu Range Extender (sursa - Volvo)

Volvo va pune in circulatie in primul trimestru din 2012 masini electrice cu trei solutii tehnice diferite pentru cresterea autonomiei. Marirea distantei ce poate fi parcursa de un automobil electric poate fi realizata prin utilizarea benzinei sau etanolului (E85) intr-un mod eficient, spune Volvo, in mare fiind vorba despre aceeasi filosofie aplicata de catre General Motors pentru modelele Opel Ampera si Chevrolet Volt: extensorul de autonomie (range extender).

Doua dintre solutiile tehnice propuse de Volvo pornesc de la modelul C30 Electric, iar unul are la baza break-ul V60.

Volvo C30 cu extensor de autonomie conectat in serie

Volvo C30 Electric cu Range Extender in serie (sursa - Volvo)Masina are un motor cu ardere interna, cu 3 cilindri, care livreaza 60 Cai Putere (CP)/45 kW, montat in spatele masinii, sub compartimentul portbagajului.

Automobilul are si un rezervor de 40 de litri pentru benzina sau etanol. Motorul pe benzina este conectat la un generator de 40 kW.

Puterea livrata de acesta este utilizata in principal pentru a alimenta cu energie motorul electric de 111 CP/82 kW al masinii, dar soferul poate alege ca generatorul sa incarce si bateria.

Prin aceasta solutie tehnica autonomia masinii creste cu circa 1.000 km peste cei 110 km pe care-i poate parcurge vehiculul cu energia stocata in baterii prin intermediul unei conexiuni la priza.

Volvo C30 cu extensor de autonomie conectat in paralel

Volvo C30 Electric cu Range Extender in paralel (sursa - Volvo)In acest caz masina are un motor pe benzina cu trei cilindri mai puternic (190 CP/140 kW) si acelsi rezervor de 40 litri. Principala diferenta consta in faptul ca motorul cu ardere interna poate invarti rotile din spate prin intermediul unei transmisii automate cu sase viteze. Acest mod de operare este eficient la viteze mari si constante. Generatorul de 40 kW poate incarca bateriile masinii, crescand astfel autonomia pur electrica a vehiculului.

Si in acest caz automobilul este echipat cu un motor electric de 111 CP/82 kW, oferind o putere totala de peste 300 CP si o acceleratie de la 0 la 100 km/h in mai putin de 6 secunde.

Aceasta varianta de propulsie mareste autonomia cu peste 1.000 km, aceasta adaugandu-se celei de 75 km asigurata de pachetul de baterii incarcat la priza.

Volvo V60 cu extensor de autonomie conectat in paralel

Volvo V60 cu Range Extender in paralel (sursa - Volvo)In cazul acestui model intreg ansamblul de propulsie a masinii este amplasat sub capota din fata. Motorul electric de 111 CP/82 kW este asistat de un propulsor turbo cu trei cilindri si ardere interna care livreaza 190 CP/140 kW, o cutie de viteze automata cu doua faze si un generator de 40 kW.

Motorul cu ardere interna invarte rotile din fata prin intermediul cutiei de viteze si incarca bateriile cand e nevoie.

Pana la viteze de 50 km/h masina este mereu propulsata electric, motorul clasic fiind activat la viteze mai mari. In plus el este utilizat pentru a reincarca bateriile cand acestea ajung la un nivel predeterminat de descarcare.

Acumulatorii sunt amplasati sub portbagaj si ofera o autonomie pur electrica de 50 km. Utilizand si cei 45 de litri de carburant din rezervor, autonomia poate creste cu mai mult de 1.000 km.

Solutiile de tehnice paralele sunt finantate cu 1,2 milioane euro de catre Agentia de Energia din Suedia (Swedish Energy Agency). Prin intermediul celor trei proiecte Volvo analizeaza posibilitati de propulsie alternative, avand ca scop reducerea la minimum a emisiilor de dioxid de carbon provenite din esapament.

Lasa un comentariu