Grupul auto francez PSA Peugeot Citroen estimeaza ca va produce anual 100.000 de automobile hibride, pentru ambele marci, in perioada 2015-2020, ceea ce ar insemna sub 5% din vanzarile anuale ale grupului PSA. Aceste cifre indica, de altfel, ca motoarele cu ardere interna vor avea o cota de piata covarsitoare chiar si peste zece ani, in pofida faptului ca mai multi producatori auto, inclusiv Citroen si Peugeot, lanseaza automobile electrice.
In incercarea de a reduce emisiile poluante PSA a lansat doua tipuri de tehnologii. Prima, denumita e-HDi, se refera la un sistem micro-hibrid. Acesta consta de fapt in tehnologia Stop & Start, care opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul intentioneaza sa demareze. Pe langa functia Stop & Start, e-HDi mai presupune ca alternatorul sa ajute motorul cu ardere interna prin livrarea a cativa Cai Putere la accelerare. In mod traditional, alternatorul doar recupereaza energie de la motor.
Tehnologia hibrida „adevarata” este insa HYbrid4, care va fi inaugurata pe masinile de serie in acest an, pe modelele Peugeot 3008 si Citroen DS5. Aceasta tehnologie hibrida este formata dintr-un propulsor turbo diesel de 2 litri, cu filtru de particule (FAP), care dezvolta 163 Cai Putere (CP), si unul electric de 37 CP. Cu sistemul HYbrid4 masina va putea rula exclusiv electric la viteze mici (in oras de exemplu), iar toate patru rotile pot avea tractiune, in caz de nevoie. Emisiile de dioxid de carbon sunt de 99 de grame pe kilometru. Tehnologia HYbrid4 poate fi montata pe orice tip de caroserie, spune Peugeot, promitand sa eficientizeze consumul de carburant si performantele.
Totusi, noile generatii de motoare pe benzina de mic litraj vor avea cea mai mare contributie in reducerea mediei emisiilor poluante ale gamei celor doua marci.
Vanzarile PSA au atins anul trecut nivelul record de 3,6 milioane de masini comercializate la nivel mondial, in crestere cu 13% fata de 2009. Peugeot a fost, in 2010, pentru al doilea an consecutiv, cea mai bine vanduta marca auto frantuzeasca, urmata de marca Renault (2,11 milioane unitati) si Citroen (1,46 milioane masini).