Constructorul auto japonez Honda si-a propus sa reduca emisiile globale de dioxid de carbon ale automobilelor sale cu 30% pana in 2020, comparativ cu anul 2000. In 2006 Honda a anuntat ca va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 10% pana la sfarsitul anului 2010, fata de anul de referinta 2000, obiectiv atins de compania nipona pe toate modelele sale. Totodata, Honda vrea sa reduca emisiile de dioxid de carbon rezultate in timpul productiei si aprovizionarii.
Un pas important pentru ca Honda sa atinga obiectivul stabilit este introducerea, in 2012, a unor modele bazate pe o noua platforma hibrida de ultima generatie. Este vorba despre o tehnologie cu doua motoare electrice si un propulsor pe benzina.
Tehnologia seamana izbitor de tare cu ceea ce foloseste in prezent Toyota pe gama sa de vehicule hibride, Prius si Auris HSD, in sensul ca sistemul de propulsie al masinii va putea functiona in trei moduri: electric, electric+benzina si doar benzina.
Totusi, diferenta intre cele doua sisteme consta in faptul ca bateriile de pe Honda vor putea fi alimentabile la priza, iar tehnologia Toyota nu permite acest lucru momentan. In 2012 si Toyota va avea la vanzare hibride avansate reincarcabile la priza, ceea ce va face egale sistemele de propulsie, din punctul de vedere al utilizatorului.
O diferenta tehnica ar fi ca Honda va utiliza doua motoare electrice, in timp ce Toyota foloseste unul.