Masinile electrice vor avea mare succes in Romania, astfel ca vor ajunge sa reprezinte 15% din totalul masinilor noi vandute in tara, urmand sa ajunga la un numar de cateva sute de mii in 2025, crede presedintele Schneider Electric Romania, Saulo Spaolanse care a fost prezent la inaugurarea unui centru regional de relatii cu clientii. Schneider Electric este una dintre companiile care vor dezvolta infrastructura pentru masini electrice in Romania, comercializand borne de incarcare.
Brazilianul Saulo Spaolanse conduce de la inceput de an filiala locala a companiei franceze Schneider Electric, furnizor de solutii de management a energiei. El se arata mai mult decat optimist in ceea ce priveste viitorul masinii electrice si spune ca se va ajunge ca 15% din toate masinile vandute sa fie incarcabile la priza.
Spaolanse e convins si extrem de optimist ca se vor face investitii masive pe segment, astfel ca masinile electrice vor ajunge la volume mari in 10 – 15 ani cand si in Romania vor fi sute de mii pe sosele iar parcul auto total se va dubla in comparatie cu situatia de acum. In prezent numarul masinilor electrice in tara poate fi numarat pe degete si sunt multe etape de parcurs pana cand ele vor deveni raspandite. Statul roman da subventii de pana la 3.700 euro cumparatorilor de masini electrice, insa acum nu exista statii de incarcare.
In Romania s-au vandut 100.000 de masini noi anul trecut, departe de valoarea de peste 300.000 inregistrata in 2007. Daca peste multi ani piata va trece iarasi de acel nivel maxim, numarul de masini electrice vandute ar fi de cateva zeci de mii daca optimista pondere de 15% va deveni realitate.
Schneider Electric este, alaturi de Renault, Electrica si Siemens, una dintre companiile care au incheiat acum cateva zile un parteneriat care-si propune sa creeze o infrastructura de incarcare fara de care masina electrica nu are niciun viitor. Schneider comercializeaza mai multe statii de incarcare, de la cele foarte rapide care in 20 de minute incarca bateria 80%, pana la cele standard unde masina trebuie sa stea mai multe ore.
Seful companiei nu a putut preciza in ce oras si cand vor fi instalate primele statii de incarcare, insa a admis ca furnizorii de utilitati si producatorii auto vor avea de suportat cel mai mult cheltuielile pentru implementarea unei retele de incarcare, iar subventiile guvernamentale sunt cruciale. Spaolanse a mai spus ca si furnizorii de energie vor trebui sa investeasca in retea pentru sisteme speciale care sa protejeze masinile in timps e incarca.
Schneider Electric a inaugurat oficial un centru regional de suport pentru clienti din circa 20 de tari, centru in care au fost angajati 40 de oameni, inclusiv cunoscatori de limbi mai rare la noi, precum ceha sau poloneza. Centrul ofera suport, tehnic comercial si logistic pentru clienti si este parte a diviziei IT APC a Schneider Electric. 85% dintre angajati sunt romani, iar printre straini se numara si un mexican.
Schneider Electric este un furnizor francez de solutii de management al energiei si are 110.000 de angajati pe plan mondial, inregistrand vanzari de circa 19,6 miliarde euro anul trecut. In Romania si Moldova, compania are 170 de angajati.