Acasa Ford Ford muta productia Transit Connect din Romania in Spania. La Craiova va fi produs B-Max si un alt model de clasa B

Ford muta productia Transit Connect din Romania in Spania. La Craiova va fi produs B-Max si un alt model de clasa B

de Adrian Mitrea

Ford Transit Connect (sursa - 0-100.ro)

Ford reorganizeaza fabricile sale din Europa, iar in acest sens productia Ford Transit Connect se va muta din Romania in Spania, a declarat seful Companiei Nationale de Vanzari (CNV) a Ford in Romania, Henrik Nenzen, intr-o discutie cu presa centrala. Planurile pentru Craiova s-au schimbat putin, spune Nenzen, confirmand astfel oficial, pentru prima data, ca in Romania va fi produs B-Max. Pe langa acesta, care va fi prezentat in versiunea de serie in septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt, ulterior va urma sa intre in fabricatie la Craiova si un alt model de segment B (clasa mica).

Oficialul Ford nu a precizat data exacta cand Ford Transit Connect va fi mutat in uzina Ford din Valencia, Spania, dar a precizat ca acest lucru s-ar putea intampla cand va intra in productie noua generatie Transit Connect, data nefiind comunicata deocamdata.

Ford negociaza in acest moment cu Guvernul modificarea contractului de privatizare a Automobile Craiova pentru a respecta noile planuri ale companiei. Oficialii Ford sustin in continuare ca valoare investiilor totale pentru Craiova se va ridica la 675 milioane euro, iar capacitatea de productie instalata va fi 300.000 de unitati/an pentru cele doua modele (B-Max si noul model de clasa B) si va fi atinsa in 2013.

Reorganizarea uzinelor afecteaza toate fabricile Ford din Europa, dupa cum urmeaza:

  • In Romania, in loc de Transit Connect, un automobil de clasa B (B-Max) si un alt vehicul utilitar mai mare vor fi produse doar masini pe platforma B (spre deosebire de Transit Connect care este de clasa C). Asadar este vorba despre B-Max si un nou model pe aceeasi platforma. In plus, va fi fabricat si motorul turbo pe benzina, EcoBoost, cu o capacitate cilindrica de 1 litru, a carui putere va fi de 120 Cai Putere (CP). Acest motor va intra in productie in prima parte a anului 2012, iar cutiile de viteze vor fi fabricate in alta parte;
  • La Valencia, Spania, vor fi produse masini pe platforma C: Ford Transit Connect, noul Ford Kuga si continua fabricatia de C-Max. Tot aici vor fi fabricate si motoare EcoBoost (turbo pe benzina) de 2 litri;
  • Uzina Saarlouis, Germania, unde a intrat in productie noul Focus, va produce in continuare acest model si viitoarea generatie a acestuia. Din 2012 in Germania va fi produsa si versiunea electrica a Ford Focus;
  • Fabrica din Koln, Germania, va construi o versiune imbunatatita a Fiesta incepand de anul viitor (facelift), precum si o versiune complet noua a modelului Fiesta. Motorul EcoBoost care va fi produs in Romania va fi fabricat si in aceasta uzina din Koln;
  • Uzina Ford Otosan din Kocaeli, Turcia, va construi un nou model de vehicul comercial usor, in plus fata de noua generatie de autovehicule Transit. Deci Transit Connect nu va mai fi produs in Turcia. Initial in Romania trebuie sa fie produs, pe langa Transit Connect, si un alt vehicul comercial, insa Nenzen nu a putut confirma ca autovehiculul utilitar care va fi fabricat in Turcia este cel pe care trebuia sa-l produca uzina Ford din Craiova.

„Redefinirea proceselor de productie va eficientiza capacitatea si productivitatea fabricilor Ford, precum si derularea investitiilor, mentinand, in acelasi timp, un nivel adecvat de flexibilitate a productiei”, a anuntat Ford.

Potrivit lui Nenzen, aceasta reorganizare si mutarea productiei modelului Transit Connect in Spania nu are legatura cu problemele de eficienta ale angajatilor de la Craiova de care s-a plans conducerea Ford. Nenzen a comentat, pe marginea acestui subiect, ca angajatii din Romania sunt performanti, dar ca afirmatiile aparute in presa au venit din partea unor sefi care vor rezultate si mai bune de la muncitori.

Ford B-Max va fi lansat in Romania in prima parte a anului 2012

Conceput in Germania, Ford B-Max, care va fi produs exclusiv la Craiova, poate fi incadrat in categoria monovolumelor de mici dimensiuni, avand ca principal rival Opel Meriva. Ford a prezentat B-Max in premiera mondiala pe 28 februarie 2011, in cadrul unui eveniment-avanpremiera organizat inaintea Salonului Auto de la Geneva (1-13 martie).

Masina va fi disponibila pe piata, printre altele, cu o motorizare turbo pe benzina de 1 litru (EcoBoost). Ca trasatura de design si constructiva speciala, B-Max nu are montant B (stalp central), la fel ca si modelul Iosis Max din care se trage.

click aici pentru galeria foto

Modelul Ford B-Max prezentat in martie este un concept, dar infatiseaza o masina aproape gata de productie. Varianta care va fi produsa la Craiova va suferi totusi mici modificari si va fi dezvaluita publicului la Salonul Auto de la Frankfurt, in septembrie. Primele masini, preserie, au inceput deja sa fie produse si vor mai urma si altele, potrivit lui Nenzen.

20 de noi modele si versiuni imbunatatite in urmatorii trei ani

Schimbarile anuntate la fabricile Ford din Romania (Craiova), Spania (Valencia), Germania (Saarlouis si Koln), si Turcia vizeaza cresterea productivitatii fabricilor Ford si mentinerea flexibilitatii productiei, in contextul in care compania pregateste lansarea a cel putin 20 de modele de autovehicule noi sau semnificativ imbunatatite in urmatorii trei ani, care vor completa portofoliul de produse Ford la nivel mondial.

Printre acestea se numara B-Max, o versiune restilizata a Fiesta (din 2012), noul Kuga (anticipat de conceptul Vertrek), o noua varianta de caroserie derivata din Fiesta (posibil un SUV de oras ca inlocuitor al lui Fusion sau o versiune break a masinii) si noul Mondeo (cu trei versiuni de caroserie). Desigur, mai sunt si multe altele pana la numarul total de 20 de noutati, insa majoritatea constituie surprize.

Ford B-Max (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu